ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شهیندخت مولاوردی:

60 در صد معتادان ایران متاهل

و 10 در صد آنها زن هستند!

 
 
 
 
 

 

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان، روز گذشته (سه شنبه) در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر این اطلاعات را اعلام کرد:

 

10 درصد معتادان ایران زنان هستند. افزایش اعتیاد زنان بسیار سریع‌تر از مردان شده است که با توجه به اثرگذاری اعتیاد یک زن در جامعه و خانواده و پیامدهای غیر مستقیم آن، نتاریج این وضع شاید ده‌ها برابر آثار و تبعات اعتیاد یک مرد باشد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد فرزندان مادران معتاد بسیار آسیب پذیرتر از فرزندان پدران معتاد است. علاوه بر این اعتیاد زنان باردار نیز می‌تواند مخاطرات فراوانی را متوجه نوزادان و کودکان این دسته از مادران کند.

کشیده شدن دامنه اعتیاد زنان از مناطق کم برخوردار و حاشیه‌نشین به سطح عام ‌تری از جامعه نظیر مراکز ورزشی و آرایشگاه‌های زنانه واقعیتی است که اگرچه به لحاظ کمی قابل توجه نیست اما به لحاظ اجتماعی و فرهنگی موضوعی است که نمی‌توان از آن به سادگی گذشت. یکی از یافته‌های پژوهشی موید آن است که بیش از 60 درصد از جمعیت معتادین را افراد متاهل تشکیل می‌دهند که این آمار نشان دهنده وضعیت مخاطره آمیز خانواده‌ها در ارتباط با اعتیاد است. کودک آزاری، خشونت خانگی، قتل و مواردی از این دست از جمله مشکلاتی است که به واسطه اعتیاد برای خانواده ایجاد می‌شود.

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد مهمترین راه کار ارائه خدمات اجتماعی در عرصه توانمندسازی زنان بهبود یافته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 تیر

 
 

اشتراک گذاری: