ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نامگذاری های جدید در تهران

"شهید" را هم بی اعتبار کردند!

 
 
 
 

 

شورای شهر تهران که گوئی این شهر و مردم آن هیچ مشکلی ندارند جز مشکلی که آنها در ذهن خود دارند، نام 14 خیابان و کوچه و بلوار تهران را تغییر داد.

خیابان روشنایی در جنوب بوستان قیطریه را تبدیل کردند به خیابان استاد سبزواری

کوچه سعدی در منطقه یک را هم کردند «کوچه شهید علی رضایی» و خیابان 208 شرقی واقع در خیابان منطقه 4 را تبدیل کردند به «خیابان شهید غلامحسین سلیمی».

بلوار صنایع هوایی در منطقه 5  شد «شهدای صنایع هوایی»،

 کوچه مینای شرقی در منطقه 5  شد «شهید ابوالفضل محمدی»،

کوچه روزی واقع در منطقه 7 شد «کوچه شهید مجید یحیایی»،

یک کوچه بی نام در منطقه 7 هم شد «کوچه قانون»! که همان بی نام بهتر بود چون قانونی بر مملکت حاکم نیست که کوچه ای به آن نام باشد.

بن‌بست تین در منطقه 17 شد «بن بست شهید حجت‌الله برات‌علی»

کوچه هفت متری یکم در منطقه 18 شد « کوچه شهید علی اکبر باقریه»

همچنین کوچه 7.31 در منطقه 13 ، کوچه 11.32 در منطقه 15 به ترتیب شدند کوچه های«شهید محمد ابراهیم‌ هادی» و «شهید اسکندر مالکی»

نام خیابان ابومسلم خراسانی در منطقه 15 هم شد «کوچه مسلم بن عقیل»

کوچه علیزاده در منطقه 16 هم شد «کوچه شهید معصوم علیزاده».

کوچه 32 در منطقه 16 شد «کوچه شهید پور عباد »

 میدان جدیدالاحداث منطقه 16 را هم  «میدان شهید یوسفی خاتم» نامگذاری کردند.

از قدیم می گفتند وقتی می خواهید ایرانی را (شاید در کشورهای دیگر هم) از نام و فرد و موضوعی دور و بی تفاوت کنید، آن نام و موضوع و فرد را مرتب تکرار کنید. ماجرای شهید در جمهوری اسلامی نیز همین حالت را پیدا کرده است. آنچنان که مردم نام برخی خیابان ها و میادین و کوچه ها را با تمسخر تکرار می کنند و کسی حتی در پی آن نیست که شجره نامه آن نام را پیدا کند. اگر شورای شهر کوچکترین تردیدی در این زمینه دارد، به صدا و سیما توصیه کند یک گزارش صادقانه دراین زمینه تهیه کند و یا لااقل یک گزارش امنیتی تهیه شود با این سئوال: شما میدانید شهید (فلان کس) که این خیابان و یا میدان و یا کوچه را به نام او نامگذاری کرده اند کیست؟

کور ذهنی تبلیغاتچی ها و مدیران مکتبی، تمام ارزش های تاریخی  فرهنگی را به باد داده اند، حتی ارزش کشته شدن در راه دفاع از میهن در برای حمله عراق. این غم انگیز نیست که نام ابومسلم خراسانی را به آن دلیل که در برابر اعراب مهاجم ایستاد و از هویت ایرانی دفاع کرد از بالای کوچه ای حذف کنند و اسم "مسلم بن عقیل" را جای آن بگذارند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 تیر

 
 

اشتراک گذاری: