ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه پوتین با C.N.N

اسد متعهد به قانون اساسی

و برگزاری انتخابات است!

 
 
 
 
 

 

پایان دیدار بشار اسد از مسکو همزمان شد با مصاحبه شبکه تلویزیونی س. ان. ان با پوتین رئیس جمهور فدراتیو روسیه که سئوال اصلی مطرح شده در آن درباره آینده سوریه بود. در این مصاحبه پوتین با اشاره به دیدار خود با اسد گفت:

بشار اسد به روند سیاسی برای حل بحران پایبند است. اسد در دیدار خود با من گفت که با قانون اساسی جدید سوریه و برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت دارد

.

- اسد می‌گوید هدفش بازپس‌گیری هر وجب از خاک سوریه است. آیا حل بحران سوریه این است که اسد بر تمام خاک سوریه حکومت کند؟

پوتین: من معتقدم که مشکلات در سوریه بر محور مبارزه با تروریسم می‌چرخد، اما همه مشکل این نیست. تناقضاتی در داخل جامعه سوریه هم وجود دارد و بشار اسد این مسئله را درک می‌کند. صحبت بر سر تسلط بر مناطق مختلف نیست بلکه بر سر ایجاد اعتماد بین تمامی جامعه است. براساس این اعتماد اگر دولتی کارآمد تشکیل شود تمامی ساکنان کشور می‌توانند به آن اعتماد داشته باشند. راه دیگری برای حل بحران سوریه جز از طریق مذاکرات سیاسی وجود ندارد و ما بارها خواهان پیگیری این راه حل شده ایم. انتخابات در سوریه باید شامل انتخابات شورای استان‌ها و پارلمانی بشود. من در دیدار با اسد در این باره صحبت کردم و او با این مسئله موافقت کرد.

البته هستند رهبرانی در کشورهای دیگر که می‌گویند اسد باید فردا برود و بعد هم با توجه به اوضاع کنونی سوریه اضافه می کنند برکناری فوری اسد امکان پذیر نیست و بر بازسازی ساختار قدرت در سوریه پافشاری می‌کنند که درواقع به معنای برکناری اسد است. اینها تناقضات موجود بر سر راه صلح در سوریه است که راه حل بحران نیست. ما نیاز داریم که با مشارکت تمامی طرف‌ها گام به گام جلو برویم. همگان باید بدانند که نباید از مرز قدرت و توانایی‌های خود و آنچه که می‌توان به صورت عملی انجام داد تجاوز کرد. نباید اهدافی را مشخص و اعلام کنند که بعدا نتوانند آن را تحقق بخشند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 تیر

 
 

اشتراک گذاری: