ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در سالهای اوج درآمد نفتی هم چیزی به آنها نرسید

پرستاران در جستجوی کار

 از ایران مهاجرت می کنند؟

 
 
 
 
 

 

از سوریه و افغانستان و عراق و لیبی مهاجران و جنگ زدگان تحت عنوان پناهندگان می گریزند و در ایرانی که در آن جنگی هم نیست، برای رسیدن به آزادی و خوردن نان از کنار تخصصی که دارند می گریزند.

تنها در دو ماه اول سال جاری، یعنی اردیبهشت و فروردین مهاجرت پرستاران از ایران 300 در صد افزایش داشته است. این را رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفته و روزنامه آرمان منتشر کرده و افزوده: «افزایش ۳۰۰ درصدی مهاجرت پرستاران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس در دو ماه اردیبهشت و فرودین امسال یعنی تقریبا همه پرستاران در حال ترک کشور هستند. با این که صحت چنین ادعایی تاکنون تایید نشده، کمبود پرسنل بیمارستانی و درمانی از قبیل پرستاران در کنار کمبود تجهیزات پزشکی و بیمارستانی یکی از معضلات اصلی بخش بهداشت و درمان کشور محسوب می‌شود.»

 

آنها، و بویژه پزشکان ایرانی اگر بتوانند به اروپاو کانادا و امریکا می روند، حتی استرالیا.

وزیر بهداشت می گوید: «به ازای هر تخت در کشورهای مجاور حداقل ۵/۲ پرستار وجود دارد؛ در حالی که در ایران این عدد زیر یک است.»

بر اساس آماری که در سال ۸۹ یعنی سال اوج درآمد نفت در دولت احمدی نژاد اعلام شد، کمترین حقوق پرستاران با کمترین میزان تحصیلات در آمریکا، ۵۲ تا ۵۵ هزار دلار در سال است و بالاترین آن ۱۸۶ هزار دلار در سال. پرستار ساده در ایران ۳۰۰ هزار تومان کارانه می گیرد.

آمار دقیقی از مهاجرت پرستاران کشور وجود ندارد اما تخمین زده می‌شود حدود ۱۰ هزار پرستار تاکنون به کشورهای مختلف مهاجرت کرده اند. رئیس کانون پرستاران می گوید که بهترین پرستاران از ایران مهاجرت کرده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 تیر

 
 

اشتراک گذاری: