ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بقول معروف "خودتی!"

بازی امنیتی، هشدار

به کاربران برنامه "تلگرام"

 
 
 
 

در روزهای اخیر و در چارچوب اطلاع رسانی های ارزانی که روی شبکه اینترنت جریان دارد، یک فیلم از یک جناب سرگرد مودب نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و یک فایل صوتی با صدای گرم و دلسوزانه یک خانم خیلی مودب درباره خطرات "تلگرام" رد و بدل میشود. البته همراه با دعاهای پای سفره افطار!

فیلم جناب سرگرد به یک "شو" شبیه است و بازیگرانش همین جناب سرگرد و فرد موبایل بدستی است که مثلا از هک شدن گوشی اش بی اطلاع است و جناب سرگرد راهنمائی اش می کند که از هک شدن گوشی اش با خبر شود! اگر جناب سرگرد را در نقش آسپیران قیاس آبادی مشهد (یا غیاث آبادی قم) در سریال دائی جان ناپلئون ایرج پزشکزاد فرض کنید، دومی حتما دوستعلی خان همان سریال است!

آن خانم هم در نقش دایه مهربان تر از مادر به استفاده کنندگان از برنامه "تلگرام" هشدار میدهد که رقم در تلگرام هایشان ننویسند که هک می شوند، مخصوصا ارقام حساب بانکی و یا کارت بانکی.

در مملکتی که مردمش حکومت را بهتر از خود حکومتی ها می شناسند و با صدا و سیمایش مثل کف دستشان آشنا هستند، چقدر ساده لوح باید باشند آنها که با این ترفند ها می خواهند ارتباط های اینترنتی مردم را قطع کنند. اگر چنین امکاناتی برای هک کردن تلگرام و یا هر برنامه دیگری باشد، حکومتیان می آیند و به مردم هشدار میدهند؟ و یا بی سر و صدا این فن و آگاهی را بعنوان یک فن و آگاهی امنیتی و آسمانی حفظ می کنند تا بیایند روی گوشی های مردم و تا داخل اتاق خواب آنها را کنترل کنند؟ چه رسد به حساب های بانکی!

همه میدانیم که حکومت در انتخابات هفتم اسفند از ارتباط تلگرامی مردم ضربه ای را خورد که به عقل و فکرش نرسیده بود و حالا از پایان آن انتخابات تا اکنون نگران تکرار همین نقش است، بویژه که تلگرام را نمی تواند و یا دولت نمی گذارد ببندد و یا نیازمند فیلترشکنش کند.

راز آن دلسوزی و راهنمائی مردم برای پرهیز از تلگرام در همین نکته نهفته است و شک نداشته باشید که مردم دست های حکومتی را پیش از آغاز هر نوع بازی می خوانند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 تیر

 
 

اشتراک گذاری: