ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

10 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
     
 

 

پولشوئی در معاملات مسکن

پول قاچاق مواد مخدر

در بانکها و بورس تهران؟

 
 

  

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر با خبرگزاری ایسنا مصاحبه کرده و گفت: مواد مخدر تبدیل به اقتصاد پنهان در جهان شده و گردش مالی آن سالانه 1500 تا 1600 میلیارد دلار است.

ایران در قلب خاورمیانه و در کنار بزرگترین تولید کننده مواد مخدر یعنی افغانستان قرار گرفته است. بخشی از مواد مخدر تولید شده در افغانستان در ایران مصرف می شود و بخش مهم تر آن از طریق ایران به غرب و اتحادیه اروپا می رود.

بیش از 90 درصد مرزهای شرقی ما توسط خاکریز، کانال، خندق، سیم خاردار و غیره مسدود شده اما بخشی از مرزهای ما کماکان باز است. اکنون از مسیرهای جایگزینی چون شمال دریای خزر، آسیای میانه و همچنین مرزهای آبی برای ترانزیت مواد استفاده می‌شود.

شبکه جهانی قاچاق مواد مخدر چه بازارشان ایران باشد و چه اروپا راهی ندارند جز اینکه با پاره‌ای از بانک‌ها و دستگاه‌های مالی ارتباط داشته باشند و از طرق مختلف این پول را بشورند و یا آن را به سهام بورس، املاک، مستغلات و غیره تبدیل کنند.

در ایران قاچاقچیان بزرگی دستگیر شده‌اند که حجم زیادی از مواد مخدر از آنها کشف نشده اما حجم مبادلات مالی قابل توجهی داشته‌اند که این امر نشان دهنده گردش‌های مالی غیر قابل کنترل مواد مخدر است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 تیر

 
 

اشتراک گذاری: