ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
     
 

دو نماینده مجلس که یکی هنوز پشت درمجلس است

دیدار ستایش آمیز خالقی

و مازنی باعزت الله انتظامی

 
 

یکی از نمایندگان مجلس دهم بنام احمد مازنی ( نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس) به همراه مینو خالقی برنده سوم انتخابات اصفهان که شورای نگهبان آراء او را باطل کرد و هنوز نتوانسته صندلی خود را در مجلس اشغال کند، به دیدار عزت الله انتظامی رفتند. مازنی در این دیدار گفت:

بنده برای قدر‌شناسی از شما و کسب راهنمایی برای ارتقاء و بهبود وضع فرهنگ و هنر و اهل فرهنگ و هنر خدمت رسیدم و معتقدم شما سرمایه کشور هستید.

مجلس دهم نگاه متفاوتی به فرهنگ و هنر دارد و بنده نیز در کمیسیون فرهنگی در کنار نمایندگان مجلس تلاش خواهیم کرد تا گره از کار اهل هنر باز کنیم. کار فرهنگ را باید به اهل آن بسپاریم.

نگرانی‌هایی در ارتباط با معیشت پیشکسوتان فرهنگ و هنر وجود دارد که این نگرانی‌ها به حق است و باید در کمیسیون فرهنگی بررسی کنیم و ببینیم مشکل در قانون است یا در اجرا و یا در بودجه.

می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود برخی از مشکلات را حل کرد؛ از جمله با ایجاد بیمه تکمیلی خاص هنرمندان می‌توان مسائل درمانی را تسهیل کرد.

در این دیدار عزت الله انتظامی نیر با گلایه از شرایط سخت زندگی بازیگران پیشکسوت گفت: متاسفانه به بازیگران پیشکسوت بی‌توجهی می‌شود و برای من سخت است که شرایط سخت همکاران خودم را می‌بینم و تحمل می‌کنم. من در حد توانم تمام تلاش خود را برای همراهی و پیگیری مسائل هنرمندان و بازیگران می‌کنم اما توان من محدود است. بعنوان نمونه نگاه کنید به شرایط سخت محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون. برخی از بازیگران ما در شرایط مطلوبی نیستند و مردم این مسئله را کمتر می‌دانند. برخی از هنرمندان ما از حداقل‌ها بی‌بهره‌اند. اینکه من این موضوع را بیان می‌کنم فقط به خاطر این است که مسئولین به فکر باشند و هنرمندان را به حال خود‌‌ رها نکنند.

ما که امروز توان فعالیت نداریم چه باید بکنیم؟ قطعا در چنین شرایطی مسئولان و متولیان امور فرهنگی می‌توانند به فکر باشند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 تیر

 
 

اشتراک گذاری: