ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یادداشت سردبیری

در آمدهائی

فراتر از فیش های حقوقی

 
 
 
 

بسیاری از مردم تهران که در سفر تعطیلات عید فطر بودند و یا اگر به سفر نرفته بودند، چون علاقه ای به نماز جمعه و سخنرانی های حکومتی ندارند سخنان رهبر جمهوری اسلامی در مصلی تهران را نشنیدند. صدا و سیما را هم که اکثریت مردم نمی شنوند و نمی بینند.

شاید جسته و گریخته چیزی شنیده باشند که اگر چنین باشد هم درست به همان نکته ای توجه کرده و آن را به تمسخر دهان به دهان کرده اند که ایشان درباره "اعتبار نظام" گفت و مدعی شد که ماجرای فیش های حقوقی اعتبار نظام را نزد مردم لطمه زده است.

در حقیقت، ایشان در نماز عید فطر سعی کرد بذری را بچیند که بازندگان انتخابات دو مجلس شورا و خبرگان در هفته های اخیر پاشیده بودند. و تیری را به طرف قلب دولت هدایت کند که همان بازندگان رها کرده بودند اما به طرف فرماندهان سپاه و مداحان و برگزیدگان خود ایشان کمانه کرده بود.

ایشان، که 75 در صد قدرت و اختیارات حکومتی را در اختیار دارد، باز هم مطابق معمول در قامت منتقد و باصطلاح اپوزیسیون در نماز عید فطر ظاهر شد!

همین بذر چینی و برداشت محصول، نشان داد که ماجرای فیش ها از درون بیت رهبری سازماندهی شده بود تا انواع فجایع و غارت های دوران 8 ساله احمدی نژاد در حاشیه قرار بگیرد.

این که مدیران غلط زیادی کرده اند که برای خود حقوق های آنچنانی تعیین کرده و دریافت داشته اند، به جای خود قابل پیگرد، اما اعتبار نظام پیش و بیش از این فیش ها لطمه دیده و آقای خامنه ای به روی خود نمی آورد.

اعتبار نظام با فرار رئیس کل بانک ملی با 3 میلیارد دلار اختلاس به کانادا لطمه ندید؟

با قتل و جنایتی که قاضی مرتضوی با هدایت شورای عالی امنیت به ریاست سعید جلیلی مرتکب شد لطمه ندید؟

اعتبار شورای عالی امنیت ملی که عالی ترین نهاد تامین امنیت مردم و نظام باید باشد در دوران سعید جلیلی به آن دلیل لطمه ندید که فجایع کهریزک را مطابق خواست آقا مجتبی فرمان داد؟

اعتبار نظام نزد مردم با دادگاه های کودتائی پس از انتخابات 88 لطمه ندید؟

اعتبار نظام نزد مردم با سازماندهی "دور زدن تحریم ها" و غارت دهها میلیارد دلار پول نفت توسط مافیائی که پشت این سازماندهی بود لطمه ندید؟

اعتبار نظام نزد مردم توسط امثال بابک زنجانی و آنها که پشت سر او قرار داشتند و دارند لطمه ندید؟

چرا ایشان در هیچیک از نماز های عید فطر خود در آن 8 سال نگران اعتبار نظام نشد و دهانی به انتقاد نگشود؟ و حالا فیش های حقوقی را مستمسک برباد رفتن اعتبار نظام کرده است؟

رهبر جمهوری اسلامی در نماز عید فطر از فرهنگ اشرافیت انتقاد کرد که گویا به زعم ایشان، باعث و بانی فیش های حقوقی و برباد رفتن اعتبار نظام نزد مردم همین مسئله اشرافیت است!

ایشان یک شب، از بیت رهبری بیرون آمده و با اتومبیل گشتی در شمالی ترین مناطق تهران زده و قصرها و ویلاها را ببیند و سئوال کند که اینها مال کیست؟ چه زمانی ساخته شده؟ پولش از کجا آمده؟ سری به سواحل گیلان و مازندران بزند و همین وضع را ببیند و از خود همین سئوال را کند، کجاست جنگل ها؟ این قصرها از کجا آمده ؟

این اختلاف هولناک طبقاتی که در دوران رهبری ایشان شکل گرفته، محصول فیش های حقوقی مدیران نیست، حاصل چپاول مملکت، حاصل بستن دهان مطبوعات و رسانه ها و گشودن پای غارتگران است. ایشان اگر خیلی نگران اعتبار نظام نزد مردم است، اجازه نظارت مطبوعات بر انواع کاستی ها و غارت ها و چپاول ها را بدهد. نه با خطبه در نماز جمعه دردی درمان می شود و نه با تهدید و ارعاب – نبرد قدرت- و برقراری سانسور. نظارت مردم و رسانه ها را ممکن سازید تا لجن خفته در ته حوض به موقع به روی آب بیآید و آنگاه فکری برای آن بکنید.

رهبر جمهوری اسلامی که در نقش منتقد و اپوزیسیون اوضاع حاکم بر کشور و نظام به نماز جمعه عید فطر رفت، ابتدا خانه تکانی را از بیت خود شروع کند تا مردم بدانند در آنجا چه خبر است؟ این نهاد چه تعداد کارمند و مدیر و مسئول دارد و کار آنها چیست و حقوق هایشان چقدر است؟ و اساسا این دولت در دولت برای چیست؟

ایشان مطبوعات را آزاد بگذارد تا بروند سراغ نهادهای زیر نظر بیت رهبری و جلوتر از همه به سراغ قوه قضائیه و نیروی انتظامی که دو نهاد "ام الفساد" در جمهوری اسلامی اند.

واقعیت دیگر و مهم تر اینست که در آمدها، بسیار فراتر از حقوق هاست. می گوئید نه؟ اجازه بدهید رسانه ها وارد میدان شوند و مردم اطلاعاتشان را در اختیار آنها بگذارند تا ببینید در قوه قضائیه چه می گذرد. و این تازه یک نمونه است!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 تیر

 
 

اشتراک گذاری: