ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بند 68 قطعنامه اجلاس ورشو علیه ایران است

اجلاس ناتو در لهستان

اتاق جنگ علیه روسیه و ایران
 
 
 
 

 

اجلاس سران پیمان نظامی "ناتو" در ورشو، پایتخت لهستان با صدور قطعنامه پایان یافت. اجلاسی که آن را به اتاق جنگ تشبیه کرده اند.

این اجلاس با هدف محاصره اتمی و موشکی روسیه از شرق اروپا تشکیل شده بود اما در قطعنامه پایانی آن، به ایران نیز اشاره ای شده که مورد توجه قرار گرفته است. در این بند آمده است ناتو نگران برنامه موشکی بالستیک ایران است. (پیشتر نیز محاصره موشکی روسیه به بهانه فعالیت های اتمی ایران توجیه می شد.)

مسئله موشکی ایران در بند 68 قطعنامه ناتو مطرح شده و قید شده «ما از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 3+3 و اتحادیه اروپا و توافق بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که در 14 ژوئیه سال 2015 به امضا رسید و همچنین ادامه اجرای این توافق از 16 ژانویه سال 2016 تاکنون استقبال می‌کنیم، اما آزمایش‌های موشکی ایران را خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل درخصوص برجام میدانیم و بصورت جدی نگران فعالیت های موشکی بالستیک ایران هستیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در ارتباط با همین بند قطعنامه اجلاس ناتو روی گذشته گفت:

توانایی‌های موشکی ایران صرفا در چارچوب برنامه‌های دفاعی قرار دارد و به هیچ وجه برای حمل کلاهک هسته طراحی نشده و این فعالیت ناقض قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت نیز محسوب نمی‌شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 تیر

 
 

اشتراک گذاری: