ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پا را گذاشته اند بیخ گلوی مردم و روحانی

مخالفان روحانی، مخالف

قراردادهای نفتی دولت اند
 
 
 
 

 

از تاریج اجرای برجام بيش از 6 ماه می‌گذرد. شرکت‌های بین‌المللی برای قرار دادهای نفت و گاز با ایران همچنان معطل تصمیم نهائی در جمهوری اسلامی اند. بازندگان انتخابات ریاست جمهوری 92 که حالا بخش مهمی از مجلس را هم از کف داده اند، از بیم حمایت مردم از روحانی در انتخابات 96 با همه توان خود مشغول کارشکنی اند تا این قرار داده ها بسته نشود و سفره مردمی که قرار بود احمدی نژاد نفت را سر آن بیآورد و نیآورد، همچنان بی نفت و نان بماند.

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی وزارت نفت می‌گوید هرگونه تأخیر در اجرای قراردادهای جدید نفتی، ماهانه 8 تا ١٠‌ میلیارد دلار زیان برای کشور به همراه دارد. اگر آذرماه سال گذشته را ملاک قرار دهیم، زیان هشت‌ماهه ایران از تأخیر در اجرای این قراردادها دارد، رقمی معادل 80 میلیارد دلار می شود. کارشناسان می گویند که حتی اجرای ناقص قرار دادها بیشتر به نفع ایران خواهد بود تا تأخیر در اجرای آن، زیرا کشورهای همسایه به سبب نگرانی ورود ایران پس از برجام به بازار نفت، تخفیف‌های کلانی برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته‌اند.

در تهران یک کنفرانس برای بهینه‌ سازی قراردادهای بالا دستی نفت و گاز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد تا به مشکلات حقوقی این قرار دادها بپردازد. رهبر جمهوری اسلامی در دیدار اخیر با دانشجویان هم ورود مستقیم به مسئله کرد و گفت که این قرار دادها بدقت باید بررسی شود.

یک پای این بررسی، سپاه است که مدعی نفت و قرار دادهای نفتی است.

این بررسی ها تا چه زمانی طول خواهد کشید؟ هیچکس نمی داند جز آنها که کمر به سقوط روحانی و نرسیدن به خط پایانی 4 سال اول ریاست جمهوری و جلوگیری از عبور او به آنسوی خط که 4 سال دوم ریاست جمهوری است. برای رسیدن به این هدف، از هیچ توطئه ای دریغ نخواهند کرد و آنچه برایشان مهم نیست شکم خالی و بیکاری میلیون ها جوان ایرانی و خوابیدن تولید در مملکت است. آنها می خواهند به قدرت بازگردند تا بتوانند از آنچه که در دوران 8 ساله غارت کردند دفاع کنند، مردم را در بی خبری نگهدارند و حساب و کتاب پس ندهند. امثال بابک زنجانی هم در انتظار همین شرایط روزها را در زندان می گذراند تا بعدها بی سر و صدا بیرون آمده و زیر چتر "قدرت" به حاشیه خبری و رسانه ای برود.

همین کارشکنی ها و مخالفت ها، مردم را چنان بدبین کرده که حتی انفجار در پترشیمی ماهشهر را هم کار مخالفان روحانی برای جلوگیری از موفقیت اقتصادی دولت می دانند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 تیر

 
 

اشتراک گذاری: