ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

طلاق توافقی در بورس است

بالاترین آمار طلاق

در منطقه به ایران اختصاص دارد

 
 
 
 

طلاق در ایران بالاترین آمار را در میان کشورهای منطقه دارد. این را اضافه کنید به نوع تازه ای از زندگی مشترک که به آن زندگی توافقی می گویند. یعنی مرد و زن بدون ازدواج با هم زندگی می کنند. شیوه ای که در اروپا بسیار مرسوم است و هیچ ایراد حقوقی و شرعی و مذهبی بر آن وارد نیست. حتی اگر دارای فرزند شوند. تمام حقوق زن و شوهر ثبتی و رسمی شامل حال این نوع زن و مردها و فرزندان احتمالی شان می شود.

روزنامه وقایع اتفاقیه می نویسد: حدود 14 درصد طلاق‌ها در ایران، کمتر از یک سال و 11 درصد آن پس از یک تا دو سال از زندگی مشترک رخ می‌دهد. در مجموع بیش از 50 درصد طلاق‌ها در ایران در کمتر از پنج سال از زندگی مشترک رخ می‌دهد. البته در برخی استان‌های کشور، این وضع بحرانی‌تر است.‌

درحال‌حاضر میانگین طول مدت زندگی مشترک هشت سال است. مسئله طلاق توافقی نیز به طلاق محضری اضافه شده است. براساس این روش از طلاق، زوجین می‌توانند با توافق درباره حق ‌و حقوق خود یا گذشتن از حقوق خود ازجمله مهریه، حضانت و ملاقات فرزند، جهیزیه، نفقه و... به‌ راحتی به دادگاه مراجعه کنند و پس از مدت کوتاهی به ‌صورت توافقی از هم جدا شوند.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران می گوید: طلاق توافقی با ۲۷ هزار و ۳۲۰ پرونده، در صدر دعاوی مجتمع‌های خانواده شهر تهران در سال ۹۳ بوده است.

نتایج یک تحقیق دانشگاهی از سوی دکتر باقر ساروخانی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران می گوید:

در طلاق توافقی زن و مرد هر کدام دلائل خودشان را دارند. در طلاق توافقی، زنان مهم‌ترین دلایل خود را برای طلاق، فحاشی و ضـرب‌ و شتم شوهر، دخالت خانواده شوهر، خیانت شوهر، داشتن اختلاف‌ نظر فرهنگی، اختلاف سنی زیاد، ازدواج تحمیلی و نداشتن آشنایی قبلی اعلام می کنند.
دلائل مردان نیز چنین است: علاقه ‌نداشتن به زن، اقدامات خودسرانه زن، بدبینی به زن، تمکین‌نکردن، ناسازگاری زن، پایبند نبودن به اصول اخلاقی، نداشتن تفاهم، توقعات بیجای زن، بی‌اعتمادی به شوهر و رفتارهای نامعقول زن.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 تیر

 
 

اشتراک گذاری: