ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

27 میلیون زن و 12 میلیون مرد

بیکاری 40 میلیونی

بمب ساعتی است در ایران!

 
 
 
 

 

در جمهوری اسلامی 40 میلیون جمعیت کشور که در سن کار هستند بیکار است و یا اگر هم نان خود را از یکجائی در می آورد نقشی در اقتصاد کشور ندارد.

تنها ۳۳.۲ درصد کل جمعیت در سن کار کشور که بیش از ۶۳ میلیون نفر تخمین زده می شوند فعالیت اقتصادی دارند.

با غیرفعال بودن بیش از ۲۷ میلیون زن و بالای ۱۲ میلیون مرد، اقتصاد ایران توان اشتغال زایی برای حدود ۳ میلیون متقاضی کار را ندارد و علاوه بر آن، بیش از ۲ میلیون نفر نیز دارای اشتغال نیمه بوده که هر لحظه خطر بیکاری آنها می رود و ۱.۶ میلیون نفر هم از جستجوی کار نا امید شده و بیکاری حرفه آنها شده است.

در چهارمحال و بختیاری ۲۷.۶ درصد، سیستان و بلوچستان ۲۷ درصد، کرمانشاه ۳۰ درصد، کهگیلویه و بویراحمد ۲۸.۹ درصد و لرستان ۳۰.۲ درصد کار می کنند و بقیه بیکارند.

همچنان که در اردبیل ۳۶.۷ درصد جمعیت در سن کار شاغلند، ۳۵.۲ درصد جمعیت خراسان شمالی، ۳۵.۱ درصد گیلان، ۳۶ درصد در مازندران، ۳۵.۵ درصد هرمزگان و ۳۶.۵ درصد جمعیت در سن کار استان یزد فعالیت اقتصادی دارند. اشتغال کمتر از ۴۰ درصد افراد در سن کار در تمامی استان های کشور نشان دهنده بیکاری و خوابیدن تولید و خدمات عمومی است که گریبان انبوه تحصیل کردگان دانشگاهی را هم گرفته است. بدلیل خوابیدن چرخ تولید طی سال های گذشته دستکم ۵۰۰ هزار نفر به جمعیت خانه نشین افزوده شده که برخی کارشناسان عقیده دارند در نقاطی از کشور پرداخت یارانه ها به این روند دامن زد.

هم اکنون در آذربایجان شرقی ۳۴.۵ درصد، در آذربایجان غربی ۳۱.۶ درصد، در اصفهان ۳۳.۵ درصد، البرز ۳۳.۳ درصد، ایلام ۳۳.۲ درصد، بوشهر ۳۴ درصد، تهران ۳۴.۶ درصد، خراسان جنوبی ۳۱.۴ درصد، خراسان رضوی ۳۲.۷ درصد، خوزستان ۳۳.۹ درصد، زنجان ۳۴.۲ درصد، سمنان ۳۳.۵ درصد، فارس ۳۲.۷ درصد، قزوین ۳۴.۵ درصد، قم ۳۱.۸ درصد و در کردستان ۳۲.۵ درصد جمعیت در سن کار شاغل و مابقی خانه نشین و بیکار هستند.

همچنین در استان کرمان ۳۲ درصد جمعیت، گلستان ۳۱.۸ درصد، مرکزی ۳۲.۴ درصد و همدان ۳۱.۳ درصد جمعیت در سن کار اشتغال دارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 تیر

 
 

اشتراک گذاری: