ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نتایج سرگردانی شبانه را چه کسی می پذیرد؟

هتل ها بموجب کدام قانون

به زنان و دختران اتاق نمیدهند؟ 
 
 
 
 

 

ممنوعیت و یا محدودیت پذیرش زنان تنها و یا مجرد در هتل ها سال‌هاست به قانونی نانوشته و بدون بخشنامه، اما لازم‌الاجرا تبدیل شده است.

هتلداران به بهانه ترس از برخورد اداره اماکن، رسما به مراجعه کنندگان می گویند که اقامت زنان تنها و مجرد فقط با داشتن نامه از اداره‌ی اماکن امکان‌پذیر است.

این در حالیست که  طبق نامه‌ای که ازسوی اداره‌ی امکان نیروی انتظامی به تمام هتل‌ها ابلاغ شده، اگر خانمی مدارک شناسایی با خود داشته باشد، هیچ مانعی برای اقامت او در هتل وجود ندارد و به اداره‌ی اماکن نیز اطلاع داده نمی‌شود، اما اگر خانمی بدون داشتن مدارک شناسایی به هتل مراجعه کرد، هتل‌دار باید پس از پذیرش او، این موضوع را به اداره‌ی اماکن اطلاع دهد. یعنی باز هم هتلداران حق ندارند به آنها اتاق ندهند، بلکه پس از دادن اتاق مراتب را به اماکن اطلاع باید بدهند.

همین یک شهر و صد کلانتر و صد قانون باعث شده تا هتلداران از بیم عواقب احتمالی به زنان و دختران تنها اتاق ندهند و در بسیاری از شهرها، اغلب دخترانی که دیر از سفر بازگشته و یا به شهر رسیده و از ساعت حضور در خوابگاه گذشته، چون نمی توانند در هتل ها اتاق بگیرند در شهرها و ترمینال ها شب را مجبورند تا صبح طی کنند.

البته در برخی هتل‌های شهرهای مسافرپذیر مثل تهران، اصفهان و یا شیراز این شرایط کمتر حاکم است، بر خلاف شهرهای دور افتاده.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 تیر

 
 

اشتراک گذاری: