ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اگر جنگی آغاز شود

ناتو نمی تواند از چنگ روسیه بگریزد

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی
 
 
 
 

 

سازمان نظامی ناتو در دریای بالتیک - کنار مرزهای روسیه- دست به مانورهای  نظامی زده است. در این زمینه روزنامه دی ولت چاپ آلمان طی تحلیلی نوشت:

"چنانچه بین سازمان نظامی ناتو و روسیه در گیری نظامی به وقوع بپیوندد، ناتو شانس پیروزی نخواهد داشت."

 در نشست سران کشورهای اتحادیه نظامی آتلانتیک شمالی- ناتو در پایتخت لهستان "ورشو" توافق شد برای تقویت نیروهای این اتحادیه نظامی در منطقه دریای بالتیک چهار هزار نیروی نظامی دیگر اعزام شود. اختلاف نظر بین اعضای شرکت کننده بحث های جدی در پی داشت.  برخی از اعضاء دیگران را به قدرت نمایی و رهبری متهم کردند و تعدادی دیگر بر این عقیده بودند که این اقدامات تحریکات جنگ افروزانه است. با این حال هدف هر چه باشد، تعداد نیروهای نظامی ناتو در کنار مرزهای روسیه، قادر به تغییر توازن قوا در این منطقه نیست و به برتری بر نیروهای نظامی روسیه نخواهد انجامید.

این روزنامه در ادامه نوشت، پاشنه آشیل حضور نظامی ناتو گستردگی جغرافیایی منطقه است. فاصله لهستان تا مرز های لیتوانی صد کیلومتر است که  در این میان کریدوری قرار دارد که از شمال به  کالینیگراد وصل است و از جنوب به جمهوری بلاروس. این کریدور مهم ترین نقطه ضعف سازمان ناتو قلمداد می شود.

طبق پیشبینی کارشناسان نظامی روسیه، چنانچه در این منطقه درگیری نظامی صورت بگیرد  روسیه میتواند به راحتی مسیر این کریدور را در اختیار گرفته و از حمل و نقل تجهیزات جنگی جلوگیری کند. در چنین وضعیتی بدون تردید نیروهای زمینی نظامی ناتو توان عقب نشینی از منطقه را نیز نخواهند داشت.

 بر اساس تحلیل روزنامه دی ولت، نیروی دریایی روسیه به راحتی میتواند کشتی های جنگی سازمان نظامی ناتو را در دریای بالتیک به محاصره درآورده و از تحرک و عقب نشینی نیروی زمینی ضعیف و کم تعداد ناتو در آن منطقه ممانعت به عمل آورد.  

http://ria.ru/world/20160711/1463844358.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 تیر

 
 

اشتراک گذاری: