ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

این روزها؛ مشغول

سازماندهی فردا هستند
 
 
 
 

 

سلام- در این روزها، تغییرات در سپاه و ارتش و دلائل باقی ماندن آیت الله جنتی در شورای نگهبان مورد بحث است و من اطلاعاتی را که دارم برایتان می نویسم.

1- برخلاف شایعاتی که دهان به دهان می شود، کنار رفتن سرلشگر فیروز آبادی از ریاست ستاد مشترک نه به دلیل موافقت او با سیاست های آقای روحانی، بلکه بدلیل شدت گرفتن بیماری گوارشی وی است که ظاهرا باید سرطان پیشرفته باشد.

2- درباره جانشین سرلشگر فیروز آبادی، یعنی سرلشگر باقری نیز اطلاع دارم که ایشان از فرماندهان با سابقه سپاه پاسداران است که البته سابقه اطلاعاتی نیز دارد و همه فرماندهان سپاه می دانند که وی هم معلومات سیاسی و هم دانش نظامی بالائی دارد.

3- ابقای آیت الله جنتی در شورای نگهبان بیشتر برای در اختیار داشتن این شورا و همسو کردن آن با مجلس خبرگان برای انتخاب جانشین رهبر است تا مسئله انتخابات. از پس از انتخاب ایشان بعنوان رئیس مجلس خبرگان بحث های جدی برای رفتن وی از شورای نگهبان جریان داشت که سرانجام رهبری با اشاره به سن و سال و کهولت وی، کفه ترازوی باقی ماندن ایشان را با این استدلال که "هر وقت لازم باشد فقهای شورای نگهبان را می تواند تغییر داد و اگر فقدانی پیش آمد جایگزین تعیین کرد"، سنگین کرد.

4- بخش مهم و پنهان مخالفت با روحانی که بصورت انحرافی، در ارتباط با انتخابات 96 جریان دارد، ناشی از نفوذی است که وی در سپاه و درمیان روحانیون سنتی دارد و از جمله گزینه های جانشین رهبری است. شانس و موقعیت آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در این عرصه بسیار کمتر از روحانی است.

5-  سپاه در انتخاب رهبر آینده نقشی قطعی خواهد داشت و به همین دلیل مهم است که در فرماندهی های آن چه کسانی قرار دارند و یا قرار میگیرند. فعلا تمام فرماندهان دارای درجه سرتیپی و سرلشگری خود را تابع مطلق رهبر معرفی می کنند و نظرات رهبری را مافوق نظرات سیاسی خود میدانند، بویژه امثال سرلشگر باقی و سرلشگر سلیمانی، اما باید دید هنگام انتخاب رهبر جانشین هر کدام چه موضعی اتخاذ خواهند کرد.

6- رهبر جایگزین باید وجهه داخلی و خارجی لازم را داشته باشد. با آنکه حسن خمینی در سپاه دارای نفوذ است و در باره مجتبی خامنه ای نیز بحث هائی می شود، اما هنوز این دو از انتخاب بعنوان رهبر جایگزین فاصله دارند.

7- این تصور که افراد رده بالای سپاه افرادی خشک و کم اطلاع هستند، تصور غلطی است که نباید دچار آن شد. برخی از آنها قدرت تحلیلی بسیار بالائی در عرصه داخلی و خارجی دارند و بقول خودشان "اطلاعات میدانی" خود را مرتب بالا می برند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 تیر

 
 

اشتراک گذاری: