ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

باید "تابو"های مذهبی را شکست و آموزش را شروع کرد

موج سوم ایدز در ایران

از طریق روابط جنسی

 
 
 
 

 

در ایران موج سوم ایدز آغاز شده است. این موج با انتقال ایدز از طریق روابط جنسی به طور فزاینده ای در حال گسترش و تبدیل شدن به یک سونامی بزرگ در کشور است.

این هشدار را وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده و افزوده است: حدود یک دهه پیش 15 درصد موارد انتقال ایدز از طریق جنسی بود و اکنون به 30 درصد افزایش یافته است.
موج سوم را نمی توان مانند موج اول ایدز که از طریق توزیع سرنگ و متادون در داخل و خارج از زندان جلوی آن را تا حدودی توانستیم بگیریم کنترل کرد زیرا محدودیت هائی برای توضیح به مردم داریم. مثلا در مورد استفاده از کاندوم نمی توانیم راحت صحبت کنیم. فعلا انتقال ایدز از طریق روابط جنسی در کشور به 30 درصد رسیده و انتقال ایدز از طریق اعتیاد تزریقی حدود 60 درصد است.
انتقال ایدز از طریق روابط جنسی در سال گذشته حدود 22 درصد بود و اکنون آمارها حاکی از افزایش رو به رشد آن است. فاجعه در مناطق حاشیه ای شهرها وسیع تر است.

باید هر چه سریع تر از طریق آموزش و پرورش با اطلاع رسانی و بیان واقعیات و آموزش های لازم جلوی ادامه موج سوم را گرفت. (تابوهای مذهبی و سنت های اجتماعی را باید هرچه سریع تر شکست) باید از جمله درس های مدارس درباره روابط جنسی و مسائل مربوط به بیماری های مقاربتی و از جمله ایدز باشد. فاجعه تنها مختص تهران نیست. برای مثال 16 درصد مبتلایان به ایدز در اصفهان هستند. در کل کشور 88 درصد مبتلایان به ایدز مرد و 12 درصد زن شناسائی شده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 تیر

 
 

اشتراک گذاری: