ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

جهانگیری در شیراز

مردم فراموش نکنند

پول مملکت را چگونه بردند

 
 
 
 

 

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جریان سفر به شیراز و شرکت در مراسم  افتتاح واحد اوره و آمونیاک پتروشیمی شیراز گفت: اقتصاد کشور هم‌اکنون با برداشته شدن یک به یک موانع، در مسیر صحیحی قرار گرفته و در ریل واقعی خود و مسیر رشد و توسعه پیش می رود. البته چالش‌های پیش روی اقتصاد ایران جدی است. اقتصاد ایران باید امکان افزایش رفاه و درآمد مردم را داشته باشد. یکی از موانع پیش روی کشور تحریم‌ها بود که بخشی از آنها لغو شد و باید بخش دیگر آن نیز با توجه به تعهدات غربی‌ها در توافق برجام لغو شود. بخش خصوصی باید از حضور قدرتمندی در ایران برخوردار باشد. باید زمینه‌ای به وجود آورد که بخش خصوصی فضای امن کار را احساس کند.

نرخ دلار دیگر شبانه ‌روزی تغییر نمی‌کند، نرخ سود بانکی کاهش یافته و فضای سیاسی- اجتماعی کشور هم باید آرام باشد. باید فضایی ایجاد کرد که جوان ایرانی احساس امنیت کند.آنچه در نهایت باید رخ دهد اینکه باید بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد باشد و باید همه از این موضوع حمایت کنند.

نهادهای عمومی و خصوصی باید بتوانند سهام خود را در بورس عرضه کنند تا مردم سهامدار باشند. در حال حاضر حجم صادرات کشور به بیش از 5 میلیارد دلار رسیده و باید از کل واحدهای پتروشیمی فعلی در این بخش قدردانی کرد.

- فراموش نکنیم که در گذشته- فردی به انداز احداث 4 پتروشیمی شیراز یعنی حدود 2 میلیارد و 700 میلیون دلار از پول‌های کشور را برداشت و بُرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 تیر

 
 

اشتراک گذاری: