ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سفر روحانی به قم و دیدار با مراجع

نظر مراجع قم متفاوت است

با سخنان امام جمعه های حکومتی

 
 
 
 
 

حسن روحانی برای دیدار با مراجع مذهبی در قم و در جریان امور مملکت قرار دادن آنها، راهی این شهر شد و با شماری از آنها دیدار کرد. از جمله با آیت الله مکارم شیرازی که در دیدار با روحانی گفت:

دولت برای بهبود وضعیت کشور و رسیدگی به وضعیت محرومان و اقشار ضعیف جامعه اقدامات زیادی انجام داده و در این مسیر به موفقیت های خوبی نیز دست یافته است که باید با عزم بیشتر و حمایت همگان ادامه یابد. شما رییس جمهور موفقی هستید و با وجود همه مشکلاتی که بخشی از آن میراث گذشته و بخش دیگر نیز شیطنت اجانب و بیگانگان است، به تلاش های خود برای ساختن کشور ادامه می‌دهید. البته نباید انتظار داشت که مشکلات یک شبه حل شود. درعین حال که برای رفع این مشکلات زحمات زیادی متقبل شده اید و بحمدالله موفقیت های خوبی نیز نصیب دولت شده است. برخی با ایراد گرفتن های بدون توجه به امکانات و حتی ارائه یک پیشنهاد برای رفع مشکلات، به دنبال مایوس کردن مردم هستند و این در حالی است که انتقاد کردن صرف، و بدون ارائه پیشنهاد، عادلانه و منصفانه نیست.

متاسفانه برخی هنوز جناحی فکر می کنند که معنای آن، فدا کردن منافع ملی به پای منافع جناحی است؛ حرکتی که همگان بشدت باید از آن پرهیز کنند.

بیکاری یکی از معضلات اساسی جامعه امروز است و دولت باید با اطلاع رسانی بیشتر، دستآوردهای خود را در این حوزه برای مردم تشریح کند و برای حل قطعی مشکل اشتغال، همچنان اهتمام داشته باشد. در حالی که کشور برای پیشبرد طرح های مرتبط با تولید و آبادانی و اشتغال بشدت نیازمند سرمایه است، مشکل بزرگ توزیع یارانه به صورت عمومی باید حل شود.

آیت الله صافی گلپایگانی نیز در دیدار با روحانی، پس از شنیدن سخنان وی گفت:

خوشبختانه با اقدامات و تلاش های دولت و حسن تدبیر رییس جمهوری، مردم نسبت به بهبود شرایط بسیار امیدوارتر از گذشته شده اند و مطمئنا با تلاش بیشتر و تدبیر شما، مشکلات برطرف خواهد شد.

توسعه روابط با دیگر کشورها ضروری و مهم است. باید در مجامع بین المللی حضور و مشارکتی فعال داشته باشیم و به گونه ای پیش برویم که مردم به توسعه روابط با دنیا امیدوارتر باشند و ما و دیگران از این ارتباط بهره ببریم. مطمئن هستیم که مشکلات با حسن تدبیر جنابعالی برطرف خواهد شد و همواره دعاگوی رییس جمهوری و مسوولان هستم.

آیت‌الله العظمی وحید خراسانی نیز در دیدار با روحانی گفت:

شما و دولت شما با توکل به خداوند متعال و توسل به سیره اهل بیت (ع) بر همه مشکلات فائق خواهید شد. در مسایل داخلی باید مسوولیت‌ها را بر اساس امانت و تخصص واگذار کرد و در ارتباط با کشورهای جهان نیز با زبان نرم و خوش سخن بگوییم و بتوانیم تعاملی سازنده با آن‌ها داشته باشیم.

(سخنان این مراجع مذهبی درباره دولت مغایرت دارد با سخنان امام جمعه ها از تریبون های حکومتی)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول خرداد

 
 

اشتراک گذاری: