ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار با محمد خاتمی

دولت و مجلس دهم

چاره ای برای حصر پیدا کنند!

 
 
 
 
 

 

محمد خاتمی در تازه ترین دیداری که با تشکل های دانشجوئی سراسر کشور داشت با ابراز امیدواری نسبت به نقش مجلس دهم و دولت برای رفع حصر و محدودیت ها گفت:

مجلس دهم می تواند دولت روحانی را برای تحقق وعده‌ها و برنامه‌های خود یاری کند تا خواست اکثریت ملت تحقق یابد. حرف و هدف حذف دیگران نیست. ما وجود خود را در حذف دیگران تعریف نمی‌کنیم. یکی از مشکلات ما وجود جریاناتی بود که خود را در نفی دیگران اثبات می‌کردند.

شعار منتخبان انتخابات مجلس دهم حمایت از دولت روحانی بود. منظور از حمایت از دولت آقای روحانی، شخص گرایی نیست. باید به جای افراد و اشخاص به رویکردها نگاه کنیم. آقای روحانی فرد شریف و باسابقه و بزرگواری است. ایشان شعارهایی مطرح کرد که مردم پسندیدند و اصلاح‌طلبان تائید کردند. حمایت از دولت، حمایت از تحقق آن شعارهاست. یکی از آن شعارها حل مساله هسته‌ای بود. انصافاً دولت آقای روحانی کار بزرگی در این زمینه کرد. فشارهای زیادی از سوی مجلس و جریانات دیگر خارج از مجلس متحمل شد. جریاناتی که درصددند مردم را نسبت به دولت طلبکار کنند که چرا با برجام زندگی مردم بهبود نیافت؟ البته که مردم در مضیقه بوده و هستند. متأسفانه در گذشته به بنیان‌های اقتصادی کشور با تحریم ها و نیز سیاست‌های نادرست آسیب فراوان وارد شد. معلوم است که این مشکلات یک شبه حل نمی‌شود. با برجام مانع بزرگی از پیش روی کشور برداشته شد بدون اینکه حیثیت، عظمت و عزت مملکت قربانی شود.

تنها وعده آقای روحانی برجام نبود. اولویت با برجام بود که به خاطر آن برخی شعارهای دیگر تحت‌الشعاع قرار گرفت. تبدیل فضای امنیتی به سیاسی و احترام به حرمت دانشگاه و هزینه نداشتن نقد که آقای روحانی آن‌ها را مطرح می‌کنند از جمله خواست‌های اکثریت ملت ایران است. رفع محدودیت‌ها و رفع حصر خواست‌های مطرح شده از سوی آقای روحانی است که مردم به ایشان اقبال نشان دادند و انتظار این است که حمایت از دولت برای عملی شدن همه شعارها باشد. آقای روحانی مواضع مشخصی درباره دانشگاه‌ها داشتند ولی برخی نهادها مانع اجرای آن شدند. با تشکیل مجلسی که همسوتر با دولت است زمینه فراهم شده که مشکلاتی که در حوزه اختیارات دولت است رفع شود. باید مشکلاتی چون ستاره ‌دارها اگر همچنان وجود دارد، رفع شود یا مدیریت‌ها به خود دانشگاهیان سپرده شود.

مساله حصر در حیطه اختیارات آقای روحانی نیست. اگر نهادهای دیگر همسو باشند، با تفاهم با رهبری و نظر ایشان می‌توان مساله را حل کرد. اما برخی جریان‌ها و دستگاه‌های دیگر طور دیگری فکر و عمل می کنند و حتی درخواست مرگ می‌کردند (شعار نمایندگان مجلس هشتم) هم برای افراد محصور و هم افرادی که در حصر نیستند. مجلسی که همسو با رئیس‌جمهور است می‌تواند ایشان را یاری کند که این مسائل به صورت خوبی حل شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: