ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

برای خنثی سازی نقشه های ترکیه و عربستان

علائم و نشانه های

بازگشت ارتش روسیه به سوریه

 
 
 
 
 

 

نشانه هائی وجود دارد از احتمال آغاز یک تهاجم وسیع و ضربه ای علیه نیروهای داعش و بقیه گروه های همسو با آن در سوریه. طی دو روز گذشته گزارش هائی از اجلاس فوق العاده وزارت دفاع روسیه از شبکه تلویزیونی "روسیه 24" پخش شده است. بصورت همزمان روسیه از امریکا خواسته است تا آمادگی خود را برای عملیات مشترک علیه گروه های مسلح جنگ داخلی سوریه اعلام کند وبرای این کار مهلتی نیز تعیین کرده که واکنش امریکا تاکنون سکوت بوده است. ارتش سوریه مصمم به آزاد سازی کامل شهر حلب است و اطراف پایتخت "دمشق" را نیز با سرعت از واحدهای پراکنده مسلح ضد دولتی پاکسازی می کند.

در ترکیه، دولت این کشور که در حقیقت همه کاره آن رئیس جمهور ترکیه است، مصمم به ادامه سیاست منطقه گشائی و احیای امپراطوری عثمانی است و به همین دلیل نقل و انتقالات نظامی در مرزهای سوریه با ترکیه وسعت گرفته و ترکیه مدعی است داعش از داخل خاک سوریه به داخل خاک ترکیه موشک پرتاب می کند و در شهرهای ترکیه عملیات انتحاری انجام میدهد. این ها بهانه هائی است که در همآهنگی با رهبری داعش بدست می آید برای ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه و سرکوب کردهای ترکیه توسط ارتش ترکیه.

همزمان با این تحولات که تغییر نخست وزیر ترکیه و برگماری یکی از کارگزاران بی چون و چرای اردوغان به نخست وزیر، عربستان نیز نزدیکی نظامی خود به ترکیه را علیه سوریه تشدید کرده و قرار است ارتش های عربستان که حالا تجربه جنگ در یمن را نیز دارد با ارتش ترکیه یک مانور نظامی برگزار کند. نام این مانور "عقاب آناتولی-4 (2016)" اعلام شد و رسانه های دولتی ترکیه تاکید کرده اند که این بزرگترین رزمایش مشترک هوایی در سطح جهان محسوب می‌شود.

خبرگزاری "واس" عربستان نیز روز یکشنبه اعلام کرد، نیروی هوایی این کشور به فرودگاه قونیه در مرکز ترکیه رسیده‌ تا در رزمایشی که از روز شنبه آغاز شده و سه هفته به طول خواهد انجامید، شرکت کند.

این خبرگزاری اضافه کرده است که "شماری از کشورهای توانمند در زمینه عملیات هوایی" نیز دراین مانور شرکت دارند که ظاهرا منظور "قطر" است زیرا روز جمعه یگان‌هایی از نیروی ویژه عربستان و قطر برای رزمایش دیگری از آنکارا وارد شهر ازمیر شدند. این رزمایش نیز قرار است یکماه ادامه یابد.

آیا روسیه تمام این محاسبات را با یک تهاجم وسیع و ضربه ای در داخل سوریه علیه داعش و دیگر گروه های مسلح و کمک به استقرار ارتش سوریه در مرزهای ترکیه نقش برآب خواهد کرد؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: