ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در برابر انتقاد از نقض حقوق بشر در ترکیه

دولت ترکیه اتحادیه اروپا را

از لولوئی بنام پناهجویان می ترساند!

 
 
 
 
 

رئیس جمهور مستبد ترکیه که خود بی وقفه درحال سفر و سخنرانی در سراسر ترکیه است، یک سخنگو هم برای خود انتخاب کرده تا اگر وقت برای صحبت نداشت او بجایش حرف بزند! این سخنگو که "یغیت بولوت" نام دارد روز گذشته به سبک محمد جواد لاریجانی سخنگوی حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی، تمام اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر در ترکیه را رد کرد و اتحادیه اروپا را به سیاه نمائی در این باره متهم کرد!

سخنگوی اردوغان در پاسخ به اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا در کار دولت ترکیه کارشکنی می کند. اگر اتحادیه اروپا بخواهد از سیاست های دوگانه در مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا برای لغو روادید میان شهروندان ترکیه و آن اتحادیه پیروی کند، ترکیه هم توافقات خود در ارتباط با پناهجویان را به حال تعویق در می آورد. (ترکیه مطابق قراردادی که با اتحادیه اروپا امضاء کرده، پناهجویان رانده شده از اتحادیه اروپا را می پذیرد و البته برای این پذیرش تاکنون 3 میلیارد یورو کمک مالی دریافت کرده است!)

رئیس پارلمان اروپا دو روز پیش در واکنش به مصوبه مجلس ترکیه درباره لغو مصونیت سیاسی و قضایی نمایندگان مخالف دولت در مجلس آن کشور که عمدتا شامل حال نمایندگان کرد می شود گفت: با لغو مصونیت شماری از نمایندگان مجلس ترکیه، این کشور به استانداردهای اروپایی بی توجهی کرده است. برخی تحولات در ترکیه، این کشور را از استانداردهای اروپایی دور می کند.

این درحالی است که یکبار دیگر رسانه های اتحادیه اروپا از ناممکن بودن عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا تا 4 سال دیگر گزارش داده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: