ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اسرائیل آماده استقبال

از ترامپ در کاخ سفید می شود

ترجمه و تدوین آذر فریتاش

 
 
 
 

 

روزنامه اومانیته چاپ فرانسه، در تازه ترین گزارش خود در باره تنش های سیاسی در حاکمیت اسرائیل نوشته است. بموجب این گزارش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه با حزب راست افراطی اسرائیل (بیت نو) به رهبری آریگدور لیبرمن ائتلاف کرد و کلید وزارت دفاع را به وی سپرد.  ظاهرا نتانیاهو از حال بوی کباب به مشامش رسیده و به استقبال "ترامپ" برای رئیس جمهور شدن در امریکا رفته است.

لیبرمن شخصیتی افراطی است که همواره در تلاش برای گسترش مرزهای اسرائیل و اخراج اعراب و حتی شهروندان مترقی اسرائیل از این کشور است . محصول این ائتلاف با 61 رأی در مجلس به تصویب رسید. مجلس اسرائیل در مجموع  120  کرسی دارد. با ائتلاف بین بنیانگرایان مذهبی (حزب نتانیاهو) و ملی گرایان افراطی (حزب بیت نو ــ لیبرمن ) اسرائیل به راستگرا ترین و افراطی ترین دولت در تاریخ اسرائیل سپرده شد.

همه شواهد نشان میدهد که صلح اسرائیل و فلسطین دشوار تر از همیشه شد. در‌ واقع انتخاب لیبرمن در سمت وزارت دفاع بخشی از استراتژی جنگ طلبانه نتانیاهو در منطقه خاورمیانه است.

لیبرمن در گذشته نیز مدت کوتاهی وزیر دفاع اسرائیل بود. در آن دوران از اهداف وی بی ثبات ساختن دولت مصر با انفجار سد اسوان و طرح ترور رهبران حماس در نوار غزه بود. وی در آن دوره جایگزین  موشه یعلون شد که تنها  فردی در دولت اسرائیل بود که از حقوق فلسطینی ها حمایت می کرد و روابط دیپلماتیک اسرائیل فلسطین را حفظ کرده بود.

لیبرمن تاکنون منتقد دولت نتانیاهو بوده و این دولت را متهم به  سستی در تصمیمات در مقابل حملات فلسطین به خاک اسرائیل و کوتاهی در ادامه شهرک ساز در غربی جولان می کرد. نتانیاهو که منتظر تغییرات در کاخ سفید بود و این انتقادها را تحمل می کرد، حالا احساس کرده نسیمی از امریکا می وزد که مژده پیروزی "ترامپ" را با خود می آورد و به همین دلیل، حالا به جای تحمل انتقادهای تند لیبرمن، خود را پیش کشیده و با وی برای اتخاذ جنگجویانه ترین سیاست ها متحد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: