ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با پوتین

دلائل بن بست در مناسبات

همه جانبه روسیه و ترکیه

 
 
 
 

 

شرایط روسیه برای عادی سازی روابط و ادامه همکاری ها با ترکیه تغییری نکرده و تا زمانی که آنکارا شرایط پیشنهاد شده مسکو و نخست عذرخواهی را نپذیرد، مناسبات مانند قبل نخواهد شد.

این بخشی از سخنان رئیس جمهور روسیه "پوتین" در مصاحبه روز شنبه خود با خبرنگاران روسیه در منطقه کوهستانی آفونیا در یونان است.

او دراین مصاحبه تاکید کرد که تا پیش از سقوط بمب افکن روسیه بر فراز سوریه توسط جنگنده ترکیه روابط مسکو و آنکارا به سطح عالی و بی سابقه رسیده بود. ما هنوز هم نمیدانیم چرا ترکیه با این اقدام خود روابط با روسیه را تخریب کرد. آنکارا مسئول این تیرگی است. سران ترکیه بارها در باره بهبود روابط سخن گفته اند، اما هیچگاه از روسیه عذرخواهی نکرده و خسارات وارده بر اثر سرنگونی هواپیمای روسی و قتل خلبان آن را جبران نکرده اند.

عذرخواهی، پرداخت غرامت بابت هواپیمای سرنگون شده و تعهد سپردن به تکرار نشدن چنین حوادثی در آینده شرط برقرار مناسبات عادی میان روسیه و ترکیه است.

روابط اقتصادی روسیه و ترکیه در سال 2014 بالغ بر 30 میلیار دلار بوده که پیش بینی میشد این رقم به 100 میلیارد دلار تا سال 2025 برسد. روادید میان ابتاع دو کشور لغو شده بود که اکنون بدستور روسیه دوباره برقرار شده و واردات مواد غذائی از ترکیه نیز متوقف شده است. گفته می شود سطح مناسبات اقتصادی میان دو کشور اکنون کمتر از 15 میلیارد دلار است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: