ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

میوه، سبزیجات و سیفی جات

صادرات ایران به روسیه

به مرز 10 میلیارد دلار می رسد

 
 
 
 
 

 

خبرگزاری "ایرنا" پیش بینی کرد که سطح مبادلات تجاری سالانه ایران و روسیه بزودی به 10 میلیارد دلار خواهد رسید. این موقعیت، پس از تیره شدن مناسبات بازرگانی و تجاری میان روسیه و ترکیه برای ایران فراهم شده است. بخش مهمی از صادرات ایران به روسیه که جانشین صادرات ترکیه به روسیه شده را محصولات و تولیدات کشاورزی تشکیل میدهد.

روسیه با 17 میلیون کیلومتر مربع وسعت سر زمین بزرگترین کشور جهان است که 150 میلیون جمعیت دارد و جمهوری فدراتیو روسیه شامل 22 جمهوری است.

مناسبات تجاری و اقتصادی روسیه و ترکیه پس از سقوط یک هواپیمای جت جنگی سوخوی روسیه برفراز کشور سوریه توسط جنگنده های ترکیه رو به تیرگی گذاشت. روسیه با بمباران مواضع داعش در سوریه عملا جلوی قاچاق نفت این کشور توسط داعش به ترکیه را گرفت و از این نظر نیز ضربه مهمی به مافیای وابسته به دولت ترکیه وارد آمد.

در یکسال گذشته، درایران تلاش بسیار شده است تا تولیدات صادرات ایران به روسیه همسطح با تولیدات اروپائی شود. درحال حاضر بیشترین صادرات ایران به روسیه در مسکو مصرف می شود و شامل میوه وسبزیجات تازه است. از جمله، کیوی، سبزیجات تازه، کلم و کلم بروکلی. پیش بینی می شود اتحادیه اقتصادی اورآسیا که متشکل از روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان با جمعیتی بیش از 180 میلیون جمعیت است به بازاری برای تولیدات ایران تبدیل شوند، اگر ایران بتوانند تولید خود را بالا برده و از نظر کیفیت نیز آن را بهبود بخشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: