ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیداری ابتکاری

حضور و سخنرانی

حسن خمینی در وزارت خارجه

 
 
 
 

حسن خمینی، در یک اقدام ابتکاری، روز گذشته از وزارت امور خارجه بازدید کرد. در بدو ورود وی به وزارت خارجه، محمد جواد ظریف وزیر خارجه و جمعی از معاونان و مدیران کل این وزارتخانه از حسن خمینی استقبال کردند.

ظریف با اشاره غیر مستقیم به هوچی گری عده ای که در مراسم سالگرد در گذشت آیت الله خمینی می خواستند مانع سخنرانی حسن خمینی شوند گفت:

اگر کسی فکر کند مسیر عزت از طریق هورا کشیدن و آفرین شنیدن می گذرد، در اشتباه است. باید روی عقیده ایستاد و استقامت کرد و این همان روشی است که امام داشتند.

حسن خمینی نیز طی سخنانی گفت: آقای ظریف را جامعه ما به عنوان یک فرد با وقار، مقتدر و مودب می شناسد. امروز وزارت خارجه با تلاشهایی که همه کارکنان آن و خصوصا آقایان ظریف، عراقچی، تخت روانچی و سایر کارشناسان و مدیرانش به خرج داده اند، اعتماد رهبری، رئیس جمهور و مردم را جلب کرده و این خود یک سرمایه بزرگ است. در روزگار ما کسانی که عزیز هستند کم آزار ندیده اند. مگر امام نفرمود ظرف فرزندم مصطفی را در فیضیه آب می کشیدند؟ ایشان انواع و اقسام دشنام ها را شنیدند، حتی ملیت ایرانی ایشان را زیر سئوال بردند، در تبعید لباس روحانیت را از ایشان گرفتند، اما استقامت کردند. بنابراین اگر فکر کرده اید که مسیر پیروزی از خوشی و هورا شنیدن و تشویق می گذرد اشتباه کرده اید. دنیا فراز و فرود دارد اما به رغم مشکلات باید دل خویش را قوی داریم.

آنگونه که از متن جامعه حس می کنم و نظرسنجی ها نیز این واقعیت را تایید کرده اند، امروز اعتماد ملی در مقیاس بالایی نسبت به دستگاه دیپلماسی وجود دارد و اعتماد مردم به صداقت شخص آقای ظریف و دوستان ایشان در سطح بالایی است که این اعتماد هم یک سرمایه است و هم امر مسئولیت ساز.

آیت الله شیخ حسن صانعی از قول امام نقل می کردند که ایشان در خصوص نحوه مواجهه با فحاشی ها، یادآور شدند: تا وقتی ناسزا نشنوید کار پیش نمی رود؛ اگر فکر کنید با کنار گود نشستن و هورا و تشویق شنیدن به جایی می رسید اشتباه می کنید؛ حتی قهرمانان کلی با تحمل ضربات  به قهرمانی رسیدند. لذا دل قوی دارید که بنیاد بقا محکم از اوست؛ البته این بدین معنا نیست که همیشه مخالف خوانی کنید، بلکه کار کارشناسی این است که  آنچه به آن عقیده دارید و توانمندی شماست انجام دهید؛ اگر نتیجه خوب گرفتید خیلی خوب است و اگر نتیجه خوب نگرفتید مأجور هستید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: