ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رهبر نگران فرهنگ و هنر اسلامی است!

کاشی هفت رنگ مسجد

نصیرالملک شیراز را کندند و بردند!

 
 
 
 
 

یک ضرب المثل قدیمی ایرانی می گوید "در مسجد را نمیشه از جاش تکون داد". مثلا وقتی کسی را نمی شود با هیچ ترفند و تشویق و تهدیدی عوض کرد و یا خرید و یا ترساند، می گویند "مثل در مسجد می مونه، از جاش تکون نمی خوره"

این ضرب المثل هم مثل خیلی از ضرب المثل های ایرانی در جمهوری اسلامی بی هویت شده است. حتی در مسجد را هم میتوان از جا کند و بُرد و فروخت و حتی کاشی های آن را کند و فروخت.

حالا چهار روز است که پنج قطعه کاشی هفت رنگ مسجد نصیرالملک (که خبرگزاری ایسنا فراموش کرده بنویسد این مسجد در شیراز است!) به سرقت رفته و هیچ رد پا و رد دستی از سارق یا سارقین پیدا نشده است.

مدیر موقوفه‌ مسجد نصیرالملک گفته است: باحتمال زیاد کاشی‌ها را معتادان دزدیده اند. (دیواری کوتاه تر از معتادان پیدا نکرده اند. معتاد اگر خمار باشد که حال چکش زدن و میل انداختن و کاشی کندن ندارد، نشئه هم باشد که خودش را ساخته و رفته یک گوشه ای حالش را می کند و کار به کاشی مسجد ندارد!)

ضمنا سر در مسجد "میرزا ابوالحسن معمارباشی" شیراز را هم کنده و برده اند.

کاشی‌ها حوالی ساعت یک بامداد به سرقت رفت.

همین مدیر گفته که مسجد درحال حاضر مجهز به دو دوربین مدار بسته است، ‌اما اواخر سال قبل به خاطر وضعیت برق منطقه، کابل‌ها سوخت و دوربین‌ها مشکل پیدا کرد (و موقعیت آماده دزدی شد).

البته ما نیروی محافظتی برای نگهبانی شبانه در اطراف مسجد مستقر داریم. خادم مسجد هم مراقبت‌های روزانه دارد! (پس هنگام کندن کاشی ها که لابد چند ساعتی طول کشید این همه خدمه و نگهبان و خادم کجا بودند؟)

همین مدیر مسجد مژده داد که خوشبختانه سارقان یکی از کاشی ها را که هنگام در آوردن از جا شکسته بود نبرده اند و ما تکه‌ این کاشی شکسته را در کوچه نصیرالملک پیدا کردیم.

در سرای مشیر شیراز اشیاء سرقت شده را می فروشند. مدیر مسجد گفته ما به سرای مشیر هم سر زدیم اما کاشی ها را آنجا هم نیافتیم. از نیرو‌های گشت‌زنی میراث فرهنگی هم که به تازگی به سرای مشیر رفته بودند، سئوال کردیم، آن‌ها هم گفتند که اتفاقا روی این مساله دقت داشتیم و موردی ندیدیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: