ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نخست وزیر اسرائیل

آماده جنگی تازه می شود

یونگه ولت- ترجمه ساموئل کاهر

 
 
 
 

درحالیکه رسانه های جهانی با احتیاط کامل گزارش های جسته گریخته ای درباره تظاهرات مردم علیه دولت این کشور منتشر می کنند، بحث در داخل دولت اسرائیل همچنان بر محور تغییرات در کابینه نتانیاهو می گردد. وزیر دفاع این کشور بیستم ماه مه گذشته  از کابینه بیرون رفت و این بحث همچنان جریان دارد که آیا نخست وزیر این کشور وزیر دفاع کابینه را اخراج کرد و یا او استعفا داد. نتانیاهو (ظاهرا در استقبال از رئیس جمهور شدن احتمالی نامزد جمهوریخواهان امریکا "ترامپ") "لیبرمان" رهبر حزب بشدت افراطی اسرائیل  را وزیر دفاع کرده است.

وزیر دفاع مستعفی در جمع خبرنگاران گفت که به دلیل مخدوش شدن اعتمادش به نتانیاهو از کابینه او کنار رفته و از نمایندگی پارلمان نیز چشم پوشی خواهد کرد تا برای مدتی دور از سیاست زندگی کند.

وزیر دفاع مستعفی، بر محاکمه سربازی که یک فلسطینی خلع سلاح شده و تسلیم شده را به ضرب گلوله کشته بود پا فشاری می کرد و از نظامیانی که نسبت به رشد افراط گرائی بیشتر در اسرائیل انتقاد می کنند حمایت کرده بود.

موقعیت نتانیاهو از یکسال پیش  تضعیف شده و اکثریت ضعیفی (61 به 120) در پارلمان این کشور هنوز از او حمایت می کنند. اکثریتی با یک رای اضافی. به همین دلیل یکی از دلائل پیش کشیدن لیبرمان توسط نتانیاهو را می توان تلاش او برای تقویت موقعیت خود در پارلمان اسرائیل دانست. یعنی 61 رای موافق را به 67 رای برساند.

نتانیاهو در تدارک لشگر کشی تازه ای به نوار غزه است. و لیبرمان را مناسب این لشگر کشی میداند. فردی که سال گذشته گفته بود اگر وزیر دفاع شود و نبرد دیگری با حماس آغاز شود، این آخرین جنگ با حماس خواهد بود!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: