ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش روزنامه آرمان

اوباما و روحانی

در گفتگوی 15 دقیقه ای چه گفتند؟

 
 
 
 

 

روزنامه آرمان، هفته گذشته گزارشی درباره گفتگوی تلفنی اوباما و روحانی در مهرماه سال 92 منتشر کرد که شاید بی ارتباط با کارگزار انتخابات ریاست جمهوری امریکا نباشد. بویژه که ظاهرا در جمهوری اسلامی تمایل به ماندن دمکرات ها در کاخ سفید بر تمایل ورود "ترامپ" به کاخ سفید برتری دارد و در این میان، مناسبات ایران و امریکا تاثیر مستقیم روی نتیجه این انتخابات می تواند داشته باشد.

روزنامه آرمان نوشت:

محمد جواد ظریف در تاریخ ۷ مهر ۱۳۹۲ در صفحه خود در فضای مجازی نوشت:

«آمریكایی ها پنج، شش بار برای زمینه‌سازی این مكالمه تماس گرفتند» محمد تخت روانچی عضو تیم مذاکرات اتمی نیز در همان زمان توضیح داد: «طرف آمریكایی علاقمند به گفتگوی تلفنی و حتی  دیدار بود. البته انجام دیدار به ‌مصلحت تشخیص داده نشد و نهایتا گفتگوی تلفنی انجام شد.»

اكنون نماینده سابق ایران در سازمان ملل محمد خزاعی درباره آن گفتگو می گوید:

«تماس با تلفن من برقرار شد. علتش هم روشن است. چون تلفن نمایندگی را طبیعتا داشتند و نمی‌توانستند با تلفن دیگری تماس بگیرند. از دفتر آقای باراك اوباما با تلفن ما تماس گرفتند و تلفن در اختیار جناب آقای دكتر روحانی قرار گرفت. آقای دكتر روحانی در همان ابتدای گفتگو با اوباما عنوان كردند از اینكه شما تماس گرفتید متشكرم و با این جمله آنها را متوجه ساخت كه آنها به دنبال تماس بودند و تماس گرفتند نه اینكه آقای روحانی تماس گرفته باشند. » (گویا روحانی در پایان این گفتگوی 15 دقیقه ای، به زبان انگلیسی به اوباما گفته است "روزخوبی داشته باشید!")


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: