ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

"سلیمانی" معاون امنیتی زندانها شد

گزارش رئیس سازمان زندانها

از پیشرفت در زندان سازی!

 
 
 
 
 

 

مدیرکل زندانهای استان تهران "سلیمانی" که گفته می شود برادر سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس است، شد معاون امنیتی سازمان زندانهای کل کشور. در مراسم تودیع با وی، اصغر جهانگیر رئیس کل زندانهای جمهوری اسلامی سخنرانی کرد و گفت:

معاونت امنیتی – انتظامی که تازه تاسیس شده بر بازداشتگاه‌های کشور نظارت خواهد کرد.

سال گذشته 25 بازداشتگاه و اردوگاه تاسیس کردیم. آنچه در سازمان زندان‌های تهران انجام می‌شود، می‌تواند الگوی سایر استان‌ها نیز باشد. 215 هزار محکوم کیفری در زندانها هستند که 32 هزار نفر آنها در تهران زندانی اند.

در زندان‌ها با تورم زندانی کیفری روبرو هستیم. کمبودهائی مانند نداشتن امکان حمام و یا دیگر خدمات بهداشتی می تواند موجب شورش در زندان شود. شمار زندانیان کیفری هر سال 10 در صد افزایش می یابد. باید به فکر مجازات‌های جایگزین در برابر زندان باشیم. باید قابلیت تطبیق خود را با مسائل روز افزایش دهیم. مثلا در گذشته ورود موبایل به زندان دغدغه نبود این در حالی است که امروز این مسئله در زندان‌ها وجود دارد. در خصوص این تخلف پیش‌بینی‌های لازم انجام نشده و در این خصوص با خلأ قانونی مواجه هستیم. اگر نتوانیم برنامه‌ریزی‌های لازم را درباره انطباق با شرایط روز داشته باشیم همواره مجرمان یک قدم از ما جلوتر خواهند بود.

زندانهای استان تهران 2 هزار و 700 زندانبان و پرسنل دارد که تنها یک سوم آنها رسمی اند. باید مجوزهای رسمی برای دائمی کردن نیروهای قراردادی و پیمانی را بگیریم.

بخشی از زندانیان بلاتکلیف در زندان بسر می‌برند که دادسراها، دادستان‌ها و دادگستری‌های کل باید تکلیف آنها را روشن کنند. 25 درصد زندانیان متهم و تحت قرارند. از این تعداد بخش عمده‌ای به دلیل نداشتن وثیقه و عدم معرفی کفیل در زندان مانده اند.

سال گذشته 250 هزار زندانی تحت قرار بودند و 10 روز را در زندان بسر بردند که در صورت افزایش همکاری با دادسراها این تعداد می‌توانند وارد زندان نشده و در نتیجه ورودی زندان‌ها کاهش یابد.

سیر اطلاع ‌رسانی میان دادسرا و سازمان زندان‌ها یکطرفه است. به عنوان مثال، گاهی آزاد شدن زندانی به ما اطلاع داده نمی‌شود این در حالی است که آن فرد همچنان در لیست زندانیان ما قرار دارد و پس از بررسی مشخص می‌شود که وی تبرئه و آزاد شده است. دادسرا خود را ملزم نمی‌داند که آزادی این افراد را به ما اطلاع دهد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: