ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش آگهی خبرگزاری ایرنا

کارخانه ارج تعطیل نشده

اما می خواهند آن را بفروشند!

 
 
 
 

 

انتشار خبر تعطیلی کارخانه قدیمی ارج، بلافاصله با واکنشی عجیب در داخل کشور روبرو شد. خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی "ایرنا" انتشار آن را کار معاندان دانست و مدعی شد:

« انتشار شایعه تعطیلی ارج تلاشی دیگر برای کمرنگ کردن نتایج برجام است! انتشار شایعه تعطیلی کارخانه ارج به نوعی بازی با احساسات مردم ایران بود و کسانی دست به این اقدام زدند که منافع جناحی را بر منافع ملی ترجیح می دهند. این کارخانه به دلیل مرغوبیت کالاهای تولیدی همواره جایگاهی از اطمینان را در میان مصرف کنندگان ایرانی داشته است."

البته خبرگزاری ایرنا برای تکذیب تعطیلی کارخانه ارج یک گزارش بسیار مفصل که بیشتر جنبه آگهی تبلیغاتی- تجاری دارد تا گزارش خبری منتشر کرده اما اصل ماجرا همان تکذیب خبر تعطیل شدن کارخانه ارج است. در این گزارش نه با کارگران این کارخانه و نه با سهامدارانی که نامشان محرمانه است و اعلام نمی شود تا مردم بدانند کارخانه ارج را در سالهای خصوصی سازی (در حقیقت سپاهی سازی) به کدام نهاد داده اند گفتگو نشده است. این آگهی تکذیب را مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در اختیار ایرنا قرار داده تا منتشر کند. البته ایشان هم در پایان گفتگویش با خبرگزاری ایرنا اعتراف کرده «هفت شرکت داخلی و خارجی متقاضی خرید این کارخانه هستند که بعد از بررسی نهایی، واگذاری انجام می شود.»

و اضافه کرد:« این واحد تولیدی در دو سال اخیر نزدیک به 15 هزار کولر و بخاری تولید کرده و انبارهای این شرکت یک هزار دستگاه کولر و بخاری آماده فروش دارد و با تزریق نقدینگی 200 میلیارد ریالی در دو سال اخیر حقوق بازنشسته ها پرداخت شده است.»

اگر کارخانه ای چنین کارنامه تولیدی موفقی دارد که انبارهایش مملو از کالاهای تولید است و مردم برای خرید آنها نوبت می گیرند، دیگر چرا می خواهند آن را به شرکت های داخلی و خارجی بفروشند؟

دم خروس در همینجاست!

شک نیست که بزودی کارگران این کارخانه واقعیاتی که خلاف ادعای مدیرعامل است را بیان خواهند کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: