ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دست از پا دراز تر از امریکا بازگشت

اردوغان نتوانست از مرگ

"محمد کلی" بهره ای بگیرد!

استانبول- بهزاد دولت آبادی

 
 
 
 
 

 

هر چند سال ها است که خصوصا رادیو تلویزیون ملی و رسمی موسوم به "تی. آر. تی" ترکیه که با پول مالیاتی کل مردم  فعالیت می کند  و بیش از هفتاد  در صد از بنگاه های خصوصی خبری این کشور به نوعی در چنگ و کنترل حزب حاکم عدالت-توسعه به رهبری رجب  اردوغان قرار دارد  ولی اخباری که مستقیما وی را نشانه گرفته بر خلاف خواستش از چشم ها پنهان نیست. با توجه به پرونده فساد مالی موسوم به "17/25 دسامبر 2013"  که اردوغان شخص محوری در این فساد بود روند پرونده رضا ضراب در ایالات متحده یکی از این ها و از حساس ترین شان  می باشد. علی رغم اینکه وی از آغاز دادگاه ضراب در تلاش  "دور نگه داشتنن خود و اذهان عمومی" از پرونده فساد مالی خود و پرونده کنونی ضراب در آمریکا  است ولی در هر جلسه و در هر گزارشی از قاضی "بهارارا" نقش اردوغان و نزدیکانش در این پرونده آشکارتر می شود. یکی از پی گیر کنندگان این پرونده به نام "الحان تانر" از خبرنگاران وب سایت "خبردار" است که  گفته می شود به "فتح الله گولن" رقیب سر سخت اردوغان نزدیک است. او طی گزارشی می نویسد: " بلافاصله پس از عدم موافقت قاضی پرونده در 25 ماه مه با درخواست ضراب در مورد آزادی اش به قید کفالت، درخواستی از جانب آنکارا مبنی بر اطلاع یافتن از محتوا و روند  پرونده و ضرورت دیدار متقابل در این مورد  به کاخ سفید ارسال شد و کاخ سفید با تکیه براصل عدم دخالت سیاست و سیاسیون  در این پرونده نه تنها درخواست ترکیه را رد کرد بلکه بر اساس استقلال قوه قضائیه حتی درخواست ترکیه را برای قاضی پرونده نفرستاد." الحان تانر چنین ادامه داد: "در دست قاضی بهارارا علاوه بر ضبط مکالمات بین اردوغان و پسرش بلال  و سایر مدارک ادله هایی موجود می باشد که هنوز آنکارا اطلاع چندان و دقیقی از آنها ندارد و مربوط به 7 شاهد است که حاضر هستند در مورد محور پولشویی در مثلث  ترکیه- دبی- ایران لب بگشایند و یکی از این شهود از نزدیکان اردوغان می باشد."

بر اساس قانون اساسی ترکیه رئیس جمهور می بایست صاحب حداقل مدرک لیسانس در یک دوره چهار ساله آموزشی از یک دانشکده باشد. برخی شواهد حاکی از آن است که اردوغان صاحب چنین مدرکی نیست و از یک دانشکده علوم تجاری پس از طی یک دوره دوساله فارغ التحصیل شده و مدارکش دال براتمام  دوره لیسانس تقلبی است. (که ظاهرا چنین نیز می باشد). اردوغان ضراب را "با ناموس ترین سرمایه گذار ترکیه" معرفی کرده بود و در اینجا بهتر است اشاره به کارنامه تحصیلی رضا ضراب نیز بکنیم.
"طیب سایگیلی" مدیر مدرسه ای به نام "دبیرستان گورسوی" نمرات کارنامه ای رضا ضراب را چنین بیان کرد:

 "
زبان ترکی: 2
ریاضیات: 2
اطلاعات شهروندی:4
تاریخ و تفکر آتاتورک:1
انگلیسی:3
دین و اخلاق:1
نقاشی:3
موسیقی:5
ورزش:5
 

ولی به وی بنا به تصمیم هیئت امنای دبیرستان علی رغم مردودی اش دیپلمش داده شد!

گذشته از این ها اردوغان برای تبلیغ اسلام پناهی خود، به بهانه شرکت در مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری محمد علی کلی رهسپار آمریکا شد. او تصمیم داشت در نماز میت سخنرانی کند و قرآن بخواند و "پیام" دهد. تصمیم داشت قطعه ای از پارچه کعبه را نیز بر روی تابوت کلی قرار دهد. ولی همگی اینها با مخالفت مقامات آمریکایی مواجه شد و وی مجبور شد سفرش به مناسبت محمد علی را رها کند و به ترکیه باز گردد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: