ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی روحانی سر سفره افطار

روحانیت باید همسو با

منافع مادی و معنوی جامعه باشد

 
 
 
 
 

حسن روحانی شنبه شب برای جمعی از علما، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات سفره افطار پهن کرد و پیش یا پس از باز شدن دهان روزه آقایان، خطاب به آنها گفت:

امروز مسوولیت علما و روحانیت در کنار تدوین فرهنگ دینی و اسلامی، تداوم انقلاب اسلامی و حفظ نظام اسلامی است. با وجود مشکلاتی که کشورهای منطقه با آنها درگیر هستند، امروز جمهوری اسلامی ایران، با ثبات و امنیت به روند توسعه و پیشرفت ادامه می دهد.

دولت یازدهم به همه وعده های خود به مردم عمل می کند و هیچگاه و در هیچ موضوع مهمی، بدون شور و مشورت با متخصصان و صاحبنظران گامی برنداشته است. باید افکار عمومی جهان را جذب کنیم و اجازه ندهیم واقعیت های کشور، انقلاب، رهبری ، روحانیت، حوزه ها و مراجع ما در دنیا به گونه ای دیگر و مخدوش معرفی شود. این حکومت را چون حکومت دینی و اسلامی است، متصل به روحانیت می بینند. مردم از روحانیت انتظار دارند که از قدرت و اختیاراتی که دارد عادلانه و به خوبی در جهت منافع مادی و معنوی جامعه بهره برداری کند.دیروز توقع مردم از روحانیت بیان احکام خداوند بود و امروز مردم علاوه بر بیان احکام دین خدا، از روحانیت قدرت برنامه ریزی می خواهند و اینکه بتوانیم از کوتاه ترین و مستقیم ترین راه، از منافع مادی و معنوی کشور حفاظت و حراست کنیم.

در زمینه مسایل اقتصادی ، سیاسی و بهداشتی و علمی وضعیت امروز ما به مراتب بهتر از گذشته است. در عرصه بهداشتی ، 10 میلیون نفر تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند و به این ترتیب برای نخستین بار همه اتباع ایرانی تحت پوشش بیمه درمانی هستند. در عرصه صادرات و واردات محصولات نیز تراز بازرگانی ما برای نخستین بار مثبت شده است، به گونه ای که در سال گذشته میزان صادرات ما نسبت به واردات، 900 میلیون دلار افزایش یافته است و این روند امسال نیز ادامه می یابد. در زمینه گندم نیز امسال پیش بینی می شود با خرید 10 میلیون تن گندم از کشاورزان، در این عرصه به خودکفایی برسیم. در سال جاری همچنان همه تلاش ها روی رشد و رونق اقتصادی متمرکز خواهد بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: