ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

همکاری پلیس امنیتی فرانسه و آلمان

عملیات تروریستی

در "دوسلدورف" آلمان خنثی شد

 
 
 
 
 

 

وحشت از انفجار و مرگ، علیرغم کنترل امنیتی و پلیسی در شهرها بتدریج در کشور آلمان هم جدی شده است. اشپیگل آنلاین از خنثی سازی آخرین عملیات امنیتی در همین زمینه گزارشی را منتشر کرد. در این گزارش آمده است که بدنبال کنترل پیام های فیسبوکی، مقامات امنیتی موفق به کشف یک باند وابسته به دولت اسلامی "داعش" شده اند. این گروه در تلاش بودند یک هسته تروریستی در آلمان ایجاد کنند. در تحقیقات اولیه مربوط به ژانویه سال 2016 بین رهبر باند بنام "صالح" و یکی از اعضای گروه بنام "عبدالرحمان" است که از این طریق سرنخ بدست پلیس افتاد. در آن گفتگوی فیسبوکی "صالح" می گوید "برادر! چه خبر؟ همیشه در جهاد" و سپس ادامه میدهد: "باید صبر داشته باشیم و تصمیم بگیریم زیر چه پرچمی می خواهیم بجنگیم."

عبدالرحمان پاسخ می دهد: "زمانی که می جنگیم باید بدانیم که قصد شهادت داریم یا نه؟"

پلیس آلمان مدعی است که پس از این مکاتبه "صالح" یک ماه بعد، یعنی در ماه فوریه خود را به پلیس فرانسه معرفی می کند و با همکاری پلیس امنیتی فرانسه، شماری از اعضای باند در آلمان دستگیر می شوند. گفتگوهای ضبط شده در چت (گفتگوی) فیسبوکی صالح با اعترافاتی که او نزد پلیس فرانسه کرده همخوانی داشته است.

اشپیگل سپس اطلاعاتی را فاش می کند که مدعی است خود بدست آورده است. بموجب این ادعا غیر از موارد ذکر شده، "صالح" به همراه چند تن دیگر در ویدیویی در سایت یوتیوب با لباس جنگی و حرکات مشکوک مشاهده شده است.

 

http://www.spiegel.de/politik/deutschland/duesseldorf-anschlag-facebook-chat-belastet-mutmassliche-deutsche-is-zelle-a-1096889.html

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: