ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرگ گران تر از زندگی شده

قبر به قیمت آپارتمان

در گورستان های معروف تهران

 
 
 
 

 

براساس آمارهای رسمی روزانه ۱۶۲ تهرانی براثر سکته، تصادف و گازگرفتگی می میرند و به بهشت زهرا منتقل می شوند. گورستانی که جا ندارد و گورهایش چند طبقه شده است.

در ۹ ماهه نخست سال جاری ۳۵ هزار و ۵۵۸ مرده در بهشت زهرا دفن شده است. قبر در قطعات ۲۰۰ تا ۲۵۸ (فاز دوم آرامستان) بهشت زهرا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، از سقف هفتاد تا هشتاد درصد چهار میلیون تومان، تا نود درصد ظرفیت شش میلیون تومان و در ظرفیت نود تا صد درصد ۸ میلیون تومان تعیین شده است. هزینه واگذاری هر قبر در کلیه قطعات فاز اول این آرامستان قطعات یک تا ۱۱۲ به جز قطعات ۳۲، ۳۵، ۸۴، ۸۶ تا ۱۰۰ به قیمت ۲۰ میلیون تومان و قطعات ۳۲، ۳۵، ۸۴، ۸۶ تا ۱۰۰ به قیمت ۱۷ میلیون تومان فروخته می‌شود.

قبر در قسمت صحن شاه عبدالعظیم، ۶۰۰ میلیون تومان است؛ اما قیمت‌ها تا یک میلیارد تومان هم می رسد. قیمت دیگر مکان های حرم هم از ۲۵ میلیون تومان شروع می شود و به ۵۰ میلیون تومان می رسد.
در امامزاده پنج تن لویزان که در منطقه خوش آب و هوائی است قیمت قبر از ۴۰ میلیون شروع می‌شود و به ۸۰ میلیون و حتی بالاتر می‌رسد.

در امامزاده صالح قیمت قبر از ۱۰۰ میلیون به بالا تعیین شده اما تا ۷۰۰ میلیون تومان هم می رسد.

در امامزاده اسماعیل چیذر قیمت قبر کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان نیست.

در ابن بابویه نخستین گورستان شهر ری و دومین گورستان تهران است که بسیاری از مشاهیر ایران در آن دفن شدند. قبر در این گورستان ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان قیمت دارد.

در امامزاده عبدالله قبر به قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان هم پیدا نمی شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: