ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

6 میلیون تحصیل کرده

 دانشگاهی در ایران بیکارند

 
 
 
 
 

۶ میلیون بیکار تحصیل‌کرده دانشگاهی در ایران وجود دارد که حتی حکومتیان هم آن را نه تنها تهدیدی بزرگ بلکه یک بمب انفجاری می دانند. این 6 میلیون بیکار را اضافه کنید به 11 میلیون آواره روستاها و شهرهای کوچک ایران که در اطراف شهرهای بزرگ و در راس همه آنها تهران (5 میلیون حاشیه نشین) خیمه زده اند. این 17 میلیون ایرانی کار و نان می خواهند. به همان اندازه که جناح راست و قدرت طلب جمهوری اسلامی قدرت می خواهد و حاضر نیست از سر راه مردم و دولتی که می خواهد فکری برای نان و کار این عده بکند کنار برود. از پشت تریبون های نماز جمعه، صدا و سیما و از طریق رسانه هائی که دراختیار دارند بی وقفه مشغول کارشکنی اند تا بلکه دوباره آب رفته دولت احمدی نژاد را به جوی باز گردانند. در همایش اشتغال و رونق اقتصادی که به همت حزب مردم‌ سالاری در هتل المپیک تهران برگزار شد رسما اعلام شد: مجموع درآمد دولت‌های نهم و دهم بیش از 800 میلیارد دلار بود. در ابتدای دولت نهم 20 میلیون و 20 هزار شغل وجود داشت که در پایان دولت دهم شغل قابل تعریف 20 میلیون و 42 هزار بود. یعنی در طول دولت نهم و دهم (دوران 8 ساله احمدی نژاد) تنها 22 هزار شغل ایجاد شد.

اگر دولت برجام را عملی نمی‌کرد و موضوع هسته‌ای حل نمی‌شد، امروز چه وضعی داشتیم؟ وضعیت نفت و دیگر حوزه‌های ما چگونه بود؟ بدیهی است که برای درست شدن بستر و ترغیب سرمایه‌گذار زمان لازم است. باید 7.5 میلیون شغل در مملکت ایجاد شود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که برای ایجاد یک شغل نیازمند 100 میلیون تومان پول هستیم، بنابراین برای ایجاد 6 میلیون شغل 600 هزار میلیارد تومان پول لازم داریم. بنابراین نیازمند ورود سرمایه‌های خارجی به کشور هستیم. اشتغال با تو بمیری، من بمیرم، ایجاد نمی‌شود. 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: