ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روحانی:

این تفکر غلط است

که امنیت زن در خانه تامین می شود

 
 
 
 

 

حسن روحانی دوشنبه شب با جمعی از فعالان زن و خانواده افطار کرد و طی سخنان گفت:

رییس جمهوری با اشاره به سخنان خانم ریگی فرماندار شهرستان قصرقند استان سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: زنان جامعه ما راهگشای توسعه بیش از پیش جامعه هستند و بر خلاف آنچه که برخی تنگ نظران فکر می کنند، زن، مشکل و معضل جامعه نیست. زنان، قومیت و مذهب، هیچیک مشکل نیستند. زنان ایران با مذاهب و قومیت های مختلف و به عنوان نیمی از جمعیت کشور به خوبی می‌توانند در صحنه‌های اجتماعی‌، سیاسی و اقتصادی حضور فعال داشته باشند.

این چه اندیشه‌ای است که گفته شود یا زن باید بتواند وظیفه مادری خود را انجام دهد که البته بسیار مهم است و یا حضور در جامعه پیدا کند. ما چنین تفکری در اسلام نداریم، در اسلام زن و مرد در خلقت و ایفای نقش برابرند، البته زن ها نقش خاص خود را در برخی موارد دارند و اگر بخواهیم امتیاز انسانها را برمبنای کاری که انجام می دهند، بسنجیم در برخی موارد زن ها وظایف خطیرتر و سخت تری را بردوش دارند. این چه تفکری است که گفته شود امنیت و اخلاق زن، فقط در درون خانه تامین می‌شود. زنان ایرانی در فعالیتهای اجتماعی مشارکت گسترده دارند. ما جامعه مردسالار و زن سالار نداریم.

 آنچه ما در اسلام داریم شایسته سالاری است و در رسیدن به این شایستگی، تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. حضور زنان در فعالیت های اجتماعی نیز منافاتی با وظایف مادری و خانوادگی آنان ندارد و دولت یازدهم فرصت حضور زنان در فعالیت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را حق زنان می داند و با همه توان در کنار آنان فعال خواهد بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: