ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار اصلاح طلبان با هاشمی

بیکاری، تورم و رکود

مثلث شوم دوران 8 ساله است

 
 
 
 
 

هاشمی رفسنجانی روز گذشته و بمناسبت آغاز چهارمین سال ریاست جمهوری حسن روحانی در دیدار با شماری از اعضای شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت ایران در پاسخ به سؤال یکی از حاضران که پرسید«چرا پس از انتخابات گفتید: خیالم راحت شد؟»، گفت:

فضای قبل از انتخابات را به یاد آورید که چه تهمت‌ها و نسبت‌های ناروایی علیه بعضی از نامزدها به کار می‌بردند و با تمام توان در رسانه‌های نوشتاری، شنیداری و دیداری پخش می‌کردند. وقتی رأی مردم را به رغم حجم بالای شانتاژها و القائات سوء دیدیم، امیدوار شدیم که دیگر هیچ‌کس یا گروهی با ظاهرسازی‌ و تحریف حقایق نمی‌تواند اکثریت مردم جامعه را فریب دهد.

الان تیم اقتصادی دولت، باید مثلث شوم تورم، رکود و بیکاری را به عنوان خطرناک‌ترین ارث دولت سابق رفع کند. البته دولت اخیرا تصمیم گرفته از شمشیر دو لبه نقدینگی در جهت رونق تولید استفاده کند.
باید از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی که مانند بهمن، تولید کشور را خفه کرده، در جهت احیای واحدهای تولیدی استفاده کنیم که علاوه بر بازگشت بیکارشده‌ها برای بیکاران هم اشتغال‌آفرینی ‌شود.
می‌توان تمام کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌های متوسط را در یک برنامه کوتاه‌ مدت و میان‌مدت شبیه کاری که در همدان شد احیا کرد، چرا که بسیاری از زیرساخت‌ها تهیه شده و حتی نیروها نیز آموزش‌های لازم را دیده‌اند و برای شروع نیاز به حمایت‌های مالی و کم‌کردن نگرانی صاحبان سرمایه به خاطر معوقات بانکی است.

معتقدم اقیانوس اراده مردمی، رکودها و رخوت‌ها را از مسیر حرکت‌ اقتصادی جامعه برمی‌دارد.
در آغاز این دیدار، دکتر علی شکوری‌راد، دکتر حمید جلایی‌پور، آذر منصوری و نسیم چالاکی ضمن ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره مسایل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را مطرح کردند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: