ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دادستان از این "داد" ستان تر؟

روزنامه ها ننویسند

با مردم در زندان چه می کنند! 
 
 
 
 

 

روزنامه قانون به دلیل انتشار گزارشی درباره «ندامتگاه بزرگ تهران» و نحوه برخورد مأموران زندان با زندانیانی که ۲۴ ساعت در آن بازداشت بودند، تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب تهران به جای گرفتن گریبان مسئولین زندان بدلیل رفتاری که با زندانیان داشته و دارند، مدیر این روزنامه را با اعلام شکایت سازمان زندان‌ها تحت تعقیب قضایی قرار داد.

روزنامه قانون در گزارشی با عنوان » 24 ساعت لعنتی» تجربیات عینی کسانی را منتشر کرده بود که یک روز در ندامتگاه بزرگ تهران (بزرگترین زندان خاورمیانه) در بازداشت بودند.

یکی از این بازداشت شدگان به خبرنگار قانون گفته بود که زندانبانان لباس ها را قیچی کردند، موهای آنها را به زور قیچی کردند و آب به آنها نمی دادند (لابد به بهانه ماه رمضان!) و سرانجام با دمپائی زندان آنها را در اطراف زندان رها کردند.

آنها گفتند: هر سربازی که به ما می‌رسید هر چه از دهانش در می آمد نثار زندانیان و از جمله بنده می‌کرد. نه حرمت سن و سال و ریش سفید را می دانستند و نه از اخلاق بویی برده بودند. این زندان در جاده قدیم قم در جنوب تهران ساخته شده است.

دادستان بعنوان دلیل تعقیب قضائی روزنامه قانون و خبرنگار آن، نگفت که زندانبان نباید موجب آزار و اذیت زندانی شود بلکه گفت: «اخبار و مطالب مندرج در رسانه‌ها نباید موجبات ناامیدی و نگرانی را در مردم ایجاد کند.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: