ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رضا ضراب، مرد طلائی

رویش یافته 33 ساله

دوران رهبر آقای خامنه ای! 
 
 
 
 

 

بلومبرگ نوشت:

یک قاضی فدرال آمریکا در تائید باقی ماندن رضا ضراب در زندان امریکا گفت که او روزانه یک تن طلا صادر می کرده و پنجاه و ششمین مالیات دهنده بزرگ ترکیه بوده است. ( این همان طلاهائی است که در یک فقره آن در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد بصورت جاسازی شده با یک تریلی به ترکیه برده شد اما پلیس ترکیه آن را کشف و مصادره کرد. گفته می شود آن طلاها 18 میلیارد دلار ارزش داشته و ترکیه آن را بالا کشیده است. این انتقال در همان دوران ادامه یافته و بخشی از طلاها را ضراب که عامل اجرائی بابک زنجانی در ترکیه بوده به شیخ نشین قطر منتقل کرده بود.)

قاضی امریکائی گفته است: تا زمان برگزاری محاکمه رضا ضراب باید در زندان بماند.

این اظهارات بدنبال این پیشنهاد مطرح شده است که به ضراب اجازه اقامت در آپارتمانی در منهتن داده شود اما اجازه خروج از آن نداشته باشد، البته به آن شرط که ضراب حقوق ماموران امنیتی حافظ این آپارتمان را پرداخت کند.

ضراب که از نسل یورش یافتگان دوران رهبری آقای خامنه ایست و منتظر مدال قهرمانی بخاطر دور زدن تحریم ها نیز بوده پیشنهاد کرده 50 میلیون دلار اوراق قرضه ضمانت بگذارد که با 10 میلیون دلار تضمین می شود. قاضی آمریکایی هم گفته است: ضراب سالانه حدود 110 میلیون دلار درآمد داشته و روزانه یک تن طلا صادر می کرده است. ضراب 33 سال دارد. گذرنامه ایرانی، ترکی و مقدونیه ای دارد. همچنین 20 خانه و خودروهای لوکس دارد و همسرش معروف ترین خواننده ترکیه است.

ضراب 21 ماه مارس گذشته در امریکا بازداشت شد و فعلا گروگانی است که ایران وترکیه بر سر انتقال وی به ایران وترکیه تلاش می کنند. باید دید مناسبات امریکا با ترکیه و همچنین مذاکرات احتمالی ایران و امریکا در این زمینه به چه تصمیمی ختم می شود. با انتقال ضراب به تهران، برگ مهمی از غارت دوران احمدی نژاد رو خواهد شد و طبیعی است که بخشی از حاکمیت با هر نوع مذاکره و تفاهمی با امریکا برای انتقال او به ایران موافقت نداشته باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: