ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کنفرانس خبری سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه

مسکو سر آشتی

با رئیس جمهور ترکیه ندارد!

 
 
 
 
 

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه "ماریا زاخارووا" روز گذشته در کنفرانس خبری خود، نامه اخیر رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه بمناسبت "روز روسیه" برای رئیس جمهور و نخست وزیر روسیه را اقدامی تشریفاتی – کم اهمیت- اعلام کرد.

این درحالی است که در روزهای اخیر، دولت و رسانه های ترکیه و متحدان ترکیه در منطقه منتظر واکنش روسیه در برابر دو نامه ای بودند که از ترکیه برای رهبران روسیه فرستاده شده بود و حدس می زدند که این دو نامه یخ های کنونی میان روسیه وترکیه را آب کند. تیرگی روابط ترکیه و روسیه پس از سرنگون شدن یک هواپیمای نظامی روسیه در مرز ترکیه و سوریه با شلیک موشک از جانب یک هواپیمای نظامی ترکیه جدی شد و مسکو تحریم ها علیه ترکیه را اعلام کرد و بار دیگر مقررات ویزا برای ورود به روسیه از ترکیه را اعلام کرد. مقرراتی که به فعالیت شرکت های اقتصادی ترکیه در روسیه ضربه ای سنگین زد. مناسبات دو دولت بر سر نقش ترکیه در حمایت از داعش در سوریه و طرح مالیخولیائی رئیس جمهور ترکیه برای احیای امپراطوری عثمانی و چنگ اندازی دوباره به سوریه تیره بود و سقوط هواپیمای روسیه آن را علنی و عملی کرد.

پیش از سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه نیز نامه اردوغان و نخست وزیر ترکیه را کم ارزش اعلام کرده و گفته بود برای این دو نامه پاسخی از مسکو ارسال نخواهد شد.

مسکو شرط عادی شدن مناسبات با ترکیه را عذرخواهی رسمی بابت سقوط هواپیمای نظامی خود و همچنین پرداخت غرامت، از جمله به بازماندگان خلبان کشته شده این حادثه و محاکمه شلیک کنندگان به خلبان مربوطه اعلام کرده است. این خلبان با چتر نجات از هواپیما خود را به بیرون پرت کرد اما واحدهای مسلح ترکمن که در مرز ترکیه و سوریه بودند و از طرف ارتش ترکیه حمایت می شوند این خلبان را با شلیک گلوله کشتند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: