ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با کرباسچی

نقش معاون جلیلی در صدا و سیما

علیه دولت و اجرای برجام 
 
 
 
 

 

گفتگوی کوتاه غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران با خبرگزاری ایلنا درباره کارشکنی هائی که مخالفان دولت پس از انتخابات هفتم اسفند آن را تشدید کرده اند. در این مصاحبه کرباسچی گفت:

 

دولت مشغول اجرای این توافق‌نامه (برجام) است و طرف‌های مقابل مدعی‌اند که به آنچه توافق شده به تدریج عمل می‌کنند. فراموش نکنیم این مساله‌ای است که حدود هشت سال روابط پولی و مالی ما را با بحران عمیقی مواجه کرد و باعث شد بانک‌های خارجی میلیارد‌ها دلار برای رابطه با ایران جریمه شوند. برای همین ریسک‌ها را محاسبه می‌کنند تا بتوانند روابط را عادی کنند و به سادگی جرات عادی سازی روابط پولی و بانکی را ندارند.

درباره عملکرد صدا و سیما در نقد برجام و دولت هم  در تمام رسانه‌ها چه صدا و سیما و چه مطبوعات افرادی حضور دارند که به لحاظ سیاسی سلایق مختلفی دارند. در حال حاضر در صدا و سیما در بخش اخبار و تبلیغات کسی حضور دارد که سال‌ها معاون آقای جلیلی بوده است و مسئولیت بوجود آمدن این بحران‌ها به نوعی به آن‌ها باز می‌گردد. به نظر من در افکار عمومی این کار‌ها نتایج معکوس دارد. امروز دیگر اینطور نیست که مرجع تمام اخبار و اطلاعات مردم صدا و سیما باشد.

فضای اطلاعاتی مردم امروز گسترش پیدا کرده است. در واقع امروز قضاوت افکار عمومی آن چیزی نیست که صدا و سیما تلاش می‌کند آن را منعکس کند. من فکر می‌کنم تحلیل رقبای دولت این است که یکی از دستاوردهای دولت یازدهم که در شکل‌دهی آرای مردم تاثیر داشته است همین توافق هسته‌ای بود. طبیعی است که تلاش می‌کنند بگویند هیچ اتفاقی نیفتاده است.

کانون سیاسی خاصی برای این تبلیغات علیه دولت شکل گرفته و در حال فعالیت است. مردم می‌فهمند. هشت سال با دنیا به گونه‌ای برخورد شد که آثارش را دیدیم. حالا این دولت برای جبران این تخریب‌ها آمده است. اگر رقبای دولت نقدی دارند خوب است راه‌حل خود را هم ارائه کنند چون دنیای سیاست دنیای مذاکره و حرف است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: