ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

واقع بینی نماینده رشت در مجلس

 باخت انتخاباتی با فیلترینگ تلگرام

و گشت نامحسوس جبران نمی شود 
 
 
 
 

 

نماینده مردم رشت "غلامعلی جعفرزاده" در مجلس نهم که در انتخابات هفتم اسفند نیز با رای مردم برای مجلس دهم انتخاب شده، در مصاحبه ای با خبرگزاری ایلنا، به چند سئوال مهم و روز در ارتباط با فشار بازندگان انتخابات برای فیلترینگ تلگرام، اعتبار نامه خانم مینو خالقی برنده انتخابات اصفهان و همچنین گشت نا محسوس اظهار نظر کرد و گفت:

 

- آیا قبل از تاسیس تلگرام قتلی اتفاق نیفتاده بوده؟

این حرف‌ها بهانه گیری است. اینکه شبکه‌های اجتماعی در بحث انتخابات از رسانه ملی که به دنبال جهت گیری خاص و سانسور اخبار به نفع یک گروه بود پیشی گرفته‌اند سبب عصبانیت تندرو‌ها از فضای مجازی شده و باعث شده این‌ها هر چیزی را به فضای مجازی ارتباط بدهند. 

اینکه در گوشه‌ای از کشور قتلی اتفاق افتاده تقصیر تلگرام و فضای مجازی است؟ این نوع بازی ها و شلوغ کاری ها نشان دهنده عمق خسارتی است که تندرو‌ها در انتخابات اخیر خورده‌اند.

آیا قتل‌هایی که گذشته و از جمله در همین ورامین روی داد علتش تلگرام بود؟ حتی آن زمان فضای مجازی اصلا وجود نداشت.

این‌ها به دنبال فیلترینگ فضای مجازی‌اند تا بتوانند اطلاعات را به نفع خودشان محدود و کانالیزه کنند. گرچه هیچ وقت این اتفاق نخواهد افتاد. ما شاهدیم که پس از این همه سال موفق نشدند ماهواره‌ها را جمع کنند. مردم به طرق مختلف اطلاعات خودشان را به دست می‌آورند.

ما از اول هم گفتیم که با محدود کردن فضای مجازی مخالفیم. این آماری که اخیرا پخش شده موید این امر است که نیمی از مشترکین تلگرام مردم ایرانند. همین امر باعث شده تندرو‌ها به تکاپو بیفتند.

دلیل این گرایش مردم به فضای مجازی شکست رسانه ملی و عدم توفیق آن در بازکردن جای خود در بین مردم است.

با این محدودیت‌ها و سانسورها و با اهرم ممنوع التصویری شخصیت‌ها توسط صدا و سیما می بینیم که گرایش مردم به شبکه های اجتماعی بیشتر شده است.

همین ممنوع التصویر شدن‌ها باعث شد تا مردم به سمت فضای مجازی بیشتر روی بیاورند .

همین حرکت جدید بنام پلیس نامحسوس اخلاقی هم خواهیم دید که زمینه نا‌امنی فکری را به وجود می‌آورد. ما در کل کشور برای محیط زیست ۲۷۰۰ محیط بان داریم آنوقت در تهران برای چنین منظوری ۷۰۰۰ نیرو در نظر گرفته شده است. این نوع کارها و تصمیمات خارج از محدوده کارکرد پلیس است. این مساله هزینه گزافی را بر مملکت تحمیل خواهد کرد و در عین حال موجب امنیتی شدن جامعه خواهد شد.

همه میدانند که این تصمیم در ارتباط است با دور دوم انتخابات مجلس و می خواهند به هر شکل ممکن مردم را از دولت نا امید کنند تا برای انتخابات 69 نماینده پای صندوق های رای نیآیند.

او در خصوص ارتباط بین پلیس نامحسوس اخلاقی و فضای به وجود آمده ناشی از آن و انتخابات گفت اگر وزیر کشور در مورد پرونده مینو خالقی و پلیس نامحسوس اخلاقی کوتاهی کند و تنها نقش تماشاگر را بازی کند عاقبت خوبی نخواهد داشت. ما او را در ارتباط با تعلل در دادن اعتبار نامه این خانم به مجلس استیضاح خواهیم کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: