ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یادداشت سردبیری

درد اصلی تان را بگوئید.

فیلترتلگرام و گشت نامحسوس چاره نیست  
 
 
 
 

 

مضحک و درعین حال رقت انگیز است برخی تلاش های مخالفان دولت روحانی و بطور کلی، مخالفان اصلاحات. مخالفتی که ریشه های آن باز میگردد به آستانه انقلاب 57 و سپس سالهای رهبری آیت الله خمینی و ادامه آن تا امروز. از ظاهر شدن صادق قطب زاده که کراوات را باز کرد و شد رئیس رادیو تلویزیون (صدا سیما) و سپس وزیر خارجه. در رفراندوم قانون اساسی و چند انتخاباتی که در زمان ریاست او بر صدا و سیما برگزار شد، کراوات را به حسب ضرورت تشویق مردم به شرکت در رای گیری دوباره می بست و بعد از انتخابات باز می کرد. این بازی از همان سال 1358 تا همین حالا که در آن هستیم و می رویم به سمت انتخابات مرحله دوم مجلس شورا ادامه دارد. البته با انواع شیوه ها و روش ها. گاهی برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات در حد دعوت رهبر جمهوری اسلامی به شرکت در انتخابات توسط کسانی که حتی جمهوری اسلامی را قبول ندارند، تا تلاش برای جلوگیری از شرکت مردم در انتخابات. چنان که همین روزها شاهد آن هستیم. با فشار برای فیلتر شدن "تلگرام" که آن را بی محاکمه، مجرم انتخابات هفتم اسفند و شکست خود می دانند تا راه اندازی خنده دار "گشت نا محسوس" که اتفاقا دلیل و ماهیت آن محسوس ترین واقعه روز در ایران است. همه میدانند که بازی گشت محسوس برای سرگرم کردن مردم و منفک شدنشان از انتخابات 10 اردیبهشت است تا بلکه از صندوق های رای بتوانند یاران احمد جنتی و محمد یزدی و بیت رهبری را در آورده و به مجلس ببرند و اجازه ندهند مستقل ها و اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل مجلس را دراختیار بگیرند. همه بازی همین است و نه بیشتر.

پا بیخ گلوی "تلگرام" هم با همین هدف می خواهند بگذارند. از مشهد (علم الهدا) تا قم (مصباح یزدی و محمد یزدی) که علاوه بر صدا و سیما و روزنامه های جوان و کیهان و رسالت و... سایت بی نیاز از معرفی "رجانیوز" و خبرگزاری بی نیاز از معرفی "فارس" را هم در رکاب دارند تا پامنبری بخوانند. از تریبون نماز جمعه تهران و مشهد و اصفهان بانگی یکدست بر می آید که گلوی تلگرام را بگیرید و رسانه های گلو بگیران، خود را به در و دیوار می زنند و دلیل برای این کار جستجو می کنند. از جمله این دلیل خنده دار که قتل فلان دختر بچه زیر سر تلگرام بوده. اگر تلگرام نبود این قتل فجیع صورت نمی گرفت.

اصغر قاتل در زمان رضاشاه پسر بچه ها را در تهران می ربود و پس از تجاوز آنها را می کشت. یک سینی بامیه روی سرش می گذاشت و ادای بامیه فروش را در محلات در می آورد و بچه ها را گول می زد و می برد. خیلی زود محاکمه و اعدام شد.

لابد رجانیوز اگر زمان رضا شاه منتشر می شد می نوشت "بامیه" دلیل قتل هائی است که اصغر قاتل می کند.

هوشنگ ورامینی در زمان محمد رضا شاه به تقلید از اصغر قاتل همین کار را پیشه کرد اما خیلی زود به دام پلیس افتاد.

"ایران شریفی" 3 بچه خردسال هووی خود را از خانه ربود تا یکی یکی آنها را بکشد. اولی را کشت، دومی را هم. مطبوعات تهران که شمارشان باندازه اکنون نبود ایران را برای ردیابی او بسیج کردند. بالاخره یکنفر  او را با چادر سفید گلدار هنگام ورود به یک خانه دید و ازطریق تلفن حوادث روزنامه کیهان آدرس آن خانه را داد. کیهان پلیس تهران را خبر کرد و از دو طرف ( کیهان از یک طرف و پلیس از طرف دیگر) به سمت محل حرکت کردند.  خبرنگار و عکاس کیهان زودتر رسیدند و هنگام خروج ایران شریفی از خانه، عکس او را توانستند بگیرند. پلیس دیر رسید و ایران شریفی رفته بود. خبرنگار که نمی توانست مچ دست ایران شریفی را بگیرد. فقط میتوانست عکس او را هنگام خروج از خانه منتشر کند که کرد و پلیس تهران خونش به جوش آمد. فشار آوردند که خبرنگار و عکاس را بگیرند، اما این اقدامی بود غیر قانونی. زیرا انتشار عکس یک قاتل فراری که دو کودک را کشته و در تدارک کشتن سومین کودک گروگانش است جرم نیست.

سرانجام ایران شریفی در ساحل دریای مازندران و در آستانه قتل سومین کودک شناسائی و دستگیر شد و برای اولین بار یک زن در زندان قصر تهران به دار آویخته شد.

اینها فقط چند نمونه بود. ریشه های این قتل ها "تلگرام" بود؟ مقصر روزنامه ها بودند که عکس و تفسیر خبر منتشر می کردند و مردم را آگاه و آماده شناسائی و معرفی قاتل فراری؟

این یاوه ها چیست که از پشت میکروفون نماز جمعه ها می گویند و رسانه هایشان منتشر می کنند. درد اصلی تان را بگوئید. بگوئید می ترسیم مردم شرکت کنند در انتخابات مرحله دوم و یک باخت دیگر را به ما تحمیل کنند. برای این درد چاره دیگری باید جستجو کنید. بگذارید رسانه ها در خدمت مردم بمانند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: