ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علی ربیعی و سرهنگ قالیباف

نگاه وزیر کار و شهردارتهران

به تفکیک جنسیتی و غیرت دینی 
 
 
 
 

 

سردار قالیباف شهردار تهران با ارائه طرح تفکیک جنسیتی، وزارت کار را به بی غیرتی دینی متهم کرده و گفته بود:

« به ادعای وزارت کار و تحلیل مکتوبه این وزارتخانه تکریم مقام زن و تحکیم بنیان خانواده در ایران اسلامی باید با کنوانسیون‌های جهانی هماهنگ باشد که این خود جز بی‌غیرتی دینی، چیز دیگری نیست.»

 

علی ربیعی، وزیر کار طی نامه ای به شهردار تهران که از سوی خبرگزاری ایرنا منتشر شد، پاسخ شهردار تهران را اینگونه داد:

 

بنا نداشتم فرصت محدودی را که در دولت تدبیر و امید برای بهبود معیشت و رفاه مردم به ویژه کارگران و گروه های آسیب پذیر در اختیار دارم به مجادلات بی حاصل اختصاص دهم، اما با توجه به موضع گیری برخی عزیزان در باره اختلاف برداشت میان معاون بین الملل این وزارتخانه و شهرداری تهران به نظر می رسد بیان صریح دیدگاه دراین خصوص ضروری است.

 

۱- بی تردید برخی کنواسیون های بین المللی وروابط حاکم بر جهان امروز غیرعادلانه، ظالمانه و دربرخی موارد ابزار دست ظالمان است. اما از سوی دیگر نمی توان تمامی کنوانسیون های بین المللی را نامربوط خواند و بهانه دست دستگاه های تبلیغاتی بیگانه داد که چهره نظام اسلامی را مخدوش سازند.

 

یکی از سیاست های مدبرانه دولت تدبیر و امید مبارزه با «ایران هراسی» بوده است و در این چارچوب وظیفه همگانی این است که با تدبیر و هوشمندی با حفظ ارزش های اسلامی و ملی خود موارد و کنوانسیون هایی را که دولت جمهوری اسلامی ایران در آن ها عضویت داشته و مفاد آن ها با ارزش های دینی، فرهنگی ما تعارضی ندارد اجرا و در عین حال با یک استراتژی مدبرانه تحول در ساختار روابط بین الملل و برخی کنوانسیون ها را پیگیری نماییم.

2- حضور موثر زنان در جامعه یکی از بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در این میان این وظیفه سنگین مدیران اجرایی کشور است که فضای کار را به گونه ای فراهم کنند که از یک سو حریم خانواده به عنوان بنیادی ترین نهاد زندگی بشری حفظ شود و از سوی دیگر هیچ گونه تبعیضی به زنان جامعه تحمیل نشود .

3- به جاست که دراینجا یادآور شوم که به عنوان یک فرزند انقلاب، غیرت دینی را هم درایستادگی مقابل زورگویی های ظالمان جهان وهم در ارتقای کرامت بانوان می دانم. غیرت دینی را در این می دانم زنی با فقر و گرسنگی سربربالین نگذارد، غیرت دینی تقویت بنیان خانواده است. تعداد زنان سرپرست خانواربه صورت تصاعدی افزایش یافته است، بنابر این غیرت دینی این است که اشتغال در کشور به ویژه برای این قشر رونق گیرد و آسیب های اجتماعی کاهش یابد، حقوق معلولان ادا شود، هیچ زنی از روی استیصال به کار تن در ندهد و بتواند مهر مادری را به نمایش بگذارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: