ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چرا محاکمه ملی برپا نمی شود؟

در آن 8 سال تحریم و غارت

2 میلیارد دلار را دادند دست امریکا 
 
 
 
 

محمود علوی وزیر اطلاعات و امنیت در نشست شورای اداری هرمزگان فاش ساخت که در زمان مذاکرات از طریق طرف های مذاکره کننده اطلاعاتی در باره چهار میلیارد دلار بدست آوردیم که دولت نهم با آن اوراق قرضه در ایتالیا خریده بود که 2 میلیاردش بدست امریکائی ها می رسید.

سفیر وقت ایران همان موقع با گوشزد کردن خطر ناشی از این کار، به آنان گفته بود تبدیل پول به اوراق قرضه، هرچند ممکن است سودی برای ما داشته باشد اما اگر به دست آمریکایی ها برسد می توانند روی آن دست بگذارند و آن را مصادره کنند.

(کاری که اکنون دیوان عالی امریکا با صدور حکم پرداخت غرامت به امریکائی ها کرده است)

همان وقتی که رئیس جمهوری برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا می رفت، هواپیما پس از پیاده کردن او و اعضای هیات ایرانی، در فرودگاه نظامی می نشست زیرا دستگاه قضایی آمریکا هواپیما را به عنوان یکی از اموال ایران مصادره می کرد. در چنین شرایطی، رفتند چهار میلیارد دلار اوراق قرضه خریدند که  2 میلیارد دلار آن اوراق قرضه آمریکا بود. یعنی از بورس آمریکا سهم خریدند که می شود نام این کار را 'گوشت انداختن در دهان گربه گذاشت'، طوری که هم اکنون می بینیم گربه آن را به دهان گرفته است.

ما در جریان مذاکرات مسئله را دنبال کردیم دیدیم از4 میلیارد دلار یک میلیارد و 800 میلیون دلار آن در لوکزامبورگ است که با حل مشکلات بانکی قابل برداشت است و دومیلیارد دلار آن در آمریکا است که اوراق قرضه آمریکا را خریده اند. هرچند، آن موقع توانستند دو تا از این اوراق را به ارزش 250 میلیون دلار تبدیل به پول کنند و به داخل کشور انتقال دهند اما بقیه را نتوانستند. همه این اتفاقات مربوط به پنج سال قبل از روی کار آمدن دولت آقای روحانی است. اما الان متاسفانه در رسانه ها طوری مطرح می کنند که انگار این دولت رفته این دو میلیارد دلار را در اختیار آمریکایی ها گذاشته است، درحالی که این گوشت را دولت قبلی در دهان گربه گذاشت.

بنای سیاه نمایی نداریم، بنا نداریم که مردم بطور مکرر مطلع بشوند که چه کارهای خبطی در دولت گذشته صورت گرفته، زیرا اگر اعتمادشان به نظام و به هر دولتی سلب بشود، تاثیر روی دولت موجود هم می گذارد.

ضمنا ما درجریان مذاکرات متوجه وجود 400 میلیون دلار دارایی نقدی ایران در یکی از بانکهای آمریکا شدیم که مربوط به قبل از انقلاب اسلامی بود.

کشور ایران قبل از انقلاب 400 میلیون دلار نفت به آمریکایی ها فروخته بود که قرار بوده آمریکا به جای این مبلغ ، اسلحه بدهد و با پیروزی انقلاب اسلامی قضیه به هم خورده و پول نیز همانجا مانده و خود آنها (آمریکایی ها درحین مذاکرات) گفتند به جای این وضعیت دو میلیارد دلار، ما 400 میلیون دلار را با سودش به شما می دهیم.

طرف آمریکایی محاسبه کرد که با سودش شد یک میلیارد و710 میلیون دلار که دولت تدبیر و امید این مبلغ  را زنده کرد و عمده آن بصورت نقد وارد کشور شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: