ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عبور سپاه از مصباح یزدی

و نزدیکی به آیت الله مطهری

 
 
 
 

 

روز گذشته بیانیه ای از سوی سپاه پاسداران بمناسبت سالروز ترور آیت الله مطهری منتشر شد که فرمانده سپاه و نماینده ولی فقیه در سپاه مشترکا آن را امضاء کرده اند. با این بیانیه هفته عقیدتی - سیاسی سپاه آغاز شد.

اهمیت این بیانیه در آنست که پس از سالها به فراموشی سپردن آیت الله مطهری رئیس شورای انقلاب و روشنفکرترین روحانی شاگرد آیت الله خمینی و همدرس آیت الله منتظری، امسال مطالعه آثار او بعنوان مبنای کار آموزشی سپاه در هفته عقیدتی- سیاسی قرار گرفته است. آیت اللهی که تا زنده بود و ترور نشده بود از آزادی عقیده و اندیشه و تشکل های حزبی و سیاسی دفاع کرد.

در بیانیه سپاه، پس از تمجیدهای مکرر از رهبر کنونی جمهوری اسلامی آمده است:

"این نظام جمهوری اسلامی، بر پایه‏ آن تفکر و برداشتی از اسلام بنا شده که آقای مطهری آن را ارائه کرده است.  امروز در حالی 12 اردیبهشت سالروزشهادت شهید مطهری آن فیلسوف متفکر را گرامی می داریم که جامعه ما هنوز به درس گرفتن از سیره عملی و اندیشه های زلال آن شهید مطهر نیاز مبرم دارد."

این در شرایطی است که در سالهای گذشته پیوسته از تفکرات و نظرات آیت الله مصباح یزدی بعنوان نظرات جانشین آیت الله مطهری یاد می شد و حتی رهبر جمهوری اسلامی یکبار اعلام کرد که مصباح یزدی جای خالی مطهری را پر کرده است!

آیا بیانیه روز گذشته سپاه را می توان از نتایج شکست سنگین مصباح یزدی در انتخابات مجلس خبرگان و ناکامی طیف جبهه پایداری او در انتخابات مجلس شورا دانست؟ آیا سپاه هم بی پایگاه بودن امثال مصباح یزدی در میان مردم و روحانیون را متوجه شده است؟ تحولاتی در بیت رهبری روی داده است؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: