ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

همایش نمایندگان مجلس دهم در ساختمان قدیمی مجلس

75 در صد نمایندگان مجلس نهم

از مجلس دهم حذف شدند
 
 
 
 

 

اولین گردهمایی منتخبان مجلس دهم (از جمله با حضور مینو خالقی نماینده سوم اصفهان) روز گذشته (شنبه) برگزار شد. این همایش به دعوت علی لاریجانی و با حضور 272 تن از منتخبین مجلس دهم در ساختمان قدیمی مجلس برگزار شد.

در این مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس طی سخنانی گفت:

75 درصد مجلس نهم در مجلس دهم حضور ندارد.

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در سخنانی گفت:

پیام انتخابات، اعتدال، عقلانیت، مبارزه با مفاسد و ارتقاء سطح زندگی و معیشت مردم است. از این به بعد دولت و مجلس نیازمند همراهی و همکاری هر چه بیشتر و فشرده ‌تر برای پاسخگویی به نیازهای مردم هستند. از این پس دولت و مجلس به عنوان دو قوه مستقل و دو بازوی مهم و توانمند نظام و برآمده از آراء مردم وظیفه سنگین‌تر از گذشته یعنی پاسخگویی به مطالبات مردم را بر دوش دارد. کما این که پیام انتخابات بازگشت به قانون بود.

دولت با گذشت 3 ماه از اجرای برجام توانست تولید نفت را از 2.7 میلیون بشکه به 4 میلیون بشکه یعنی به رقمی نزدیک به قبل از تحریم برساند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در سخنانی گفت:

در پسابرجام اولویت اصلی ما در کنار نمایندگان فشار بر روی طرف مقابل برای عمل به تعهدات خود در متن برجام است. نکاتی که در سطح جهانی مطرح می‌شود نباید دستآویز اختلافات داخلی شود و بدانید هر آنچه که در سطح جهانی مطرح است پیگیری حقوق، مصلحت و نیازهای جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس اسلامی است.

ما در شرایطی به برجام رسیدیم که فروش نفت هر ماه 20 درصد کاهش می‌یافت و در ادامه این مسیر فروش نفت کشورمان به صفر می‌رسید. همچنین سرمایه‌گذاری خارجی متوقف شده بود و درآمد کشور از محل سرمایه‌های آزاد شده از طریق توافق ژنو بود. اما امروز پس از برجام به نقطه‌ای رسیدیم که شاهدیم هفته گذشته رئیس‌جمهور کره‌جنوبی با 25 میلیارد دلار فاینانس به ایران آمد و پیش از آن نیز روس‌ها و اروپایی‌ها و بسیاری از کشورها برای توسعه روابط اقتصادی با ایران به کشورمان آمدند.

دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت نیز گفت:

بیمه‌ها در طول 10 ماه گذشته پول پرداخت نکرده‌اند. وقتی بیمه پول ندهد چرخ داروخانه نمی‌چرخد و مراکز پزشکی بدهکار می‌شوند. در نهایت هم پزشک و پرستار ناراضی هستند. در این شرایط دوباره زیرمیزی و اتفاقات ناگوار رخ می‌دهد. باید برای بیمه و منابع مالی حوزه سلامت فکری شود و حق بیمه افزایش یابد یا برای منابع فکری کنیم.

وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات طی سخنانی گفت:

فکر می کنیم در فضای امروز نمی توانیم بدون فضای مجازی امورات را پیش ببریم.

وزیر راه، مسکن و شهرسازی نیز گفت:

از پاییز به تدریج پس از اتمام مراحل تکمیل قرارداد شاهد ورود هواپیماهای جدید به کشور هستیم.

 

با فعال شدن عملیات عمرانی در شهر فرودگاهی امام  و ایجاد شهر فرودگاهی و منطقه آزاد تجاری در این فرودگاه ترمینال جدید فرودگاه نیز طی قراردادی در آینده نزدیک به انجام می‌رسد و به دنبال تکمیل قرارداد برای ساخت یک ترمینال بزرگ فرودگاهی در منطقه فرودگاه امام هستیم.

در نوسازی ناوگان کامیون و اتوبوس نیز قرارداد سه جانبه ای بین وزارت راه، وزارت نفت و کارخانجات سازنده منعقد شد که بتوانیم از ظرفیت این وزارت خانه ها برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم. همچنین در حوزه مسکن نیز اولویت دولت نوسازی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده حاشیه شهری است که با سرعت در حال انجام است.

 

گزارش تصویری همایش را میتوانید از روی لینک زیر ببینید:

http://aftabnews.ir/fa/news/366126/%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D9%86-

%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%AF%D9%87%D9%85-%DA%86%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D9%88-

%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: