ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار و تفاهم خامنه ای و روحانی

سپاه از این پس، حق

واردات کالای قاچاق ندارد
 
 
 
 

در تهران صحبت از دیدار و تفاهمی میان روحانی و خامنه ای بر سر جلوگیری از فعالیت سپاه در واردات قاچاق بدست آمده است. این دیدار پیش از روز جهانی کارگر انجام شده و گفته می شود در آن نکاتی با صراحت از سوی روحانی مطرح شده که حل آنها بدست شخص رهبر و فرمانده کل قواست. یعنی خاتمه بخشیدن به فعالیت سپاه در امر قاچاق از مرزهای زمینی و آبی و حتی هوائی کشور. موضوع این دیدار دلیل تاخیر در تدوین نهائی و اجرای برنامه "اقتصاد مقاومتی" بوده که علی خامنه ای بر آن تاکید داشته و در مقابل روحانی نیز شرط اولیه اجرای این برنامه را خاتمه قاچاق دهها میلیارد دلاری از مرزهای ایران توسط سپاه اعلام کرده است. بحث کاهش بودجه سپاه و تلاش این واحد نظامی برای تامین هزینه های خود از طریق قاچاق کالا نیز مطرح شده که روحانی بشدت با آن مخالفت کرده است. در پایان این دیدار، تفاهم بدست آمده و رهبر جمهوری اسلامی پذیرفته که فعالیت سپاه در امر قاچاق کالا را ممنوع کرده و دستورات لازم را به فرمانده کل سپاه و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح بدهد. سپاه با این شرط که سپاه مرزها را بطور کلی به روی قاچاق کالا خواهد بست دستور را پذیرفته و تاکید کرده که اگر سپاه نباید کالای قاچاق وارد کند هیچ ارگان دیگری نیز حق این کار را ندارد.

بدنبال این جلسه و تفاهم، علی خامنه ای در دیداری که بمناسبت روز کارگر برایش ترتیب داده بودند برای نخستین بار و بی آن که اشاره به نقش سپاه بکند، مسئله قاچاق کالا از مرزها را مطرح و با آن بشدت مخالفت کرد.

بدنبال این تفاهم و دستوری که به سپاه داده شده، گزارش هائی درباره ناراضی تراشی در نقاط مرزی ایران به پیک نت رسیده که خبر آن را بصورت مستقل در همین شماره پیک نت می خوانید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: