ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با معصومه ابتکار

روحانی- خاتمی - هاشمی

ائتلافی که پایدار خواهد ماند!

 
 
 
 
 

 معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور محیط زیست در مصاحبه مشروحی که با وی انجام شد و سایت آفتاب منتشر کرد، به چند مسئله روز هم پاسخ داد. ما این چند موضوع روز را از این گفتگو استخراج کرده ایم که می خوانید:

- می گویند سهمیه آقای خاتمی در دولت روحانی‌ هستید

ابتکار: خیر. اولا یک ائتلاف بسیار قوی و خوبی بین جریان اصلاحات و اعتدال در دوران انتخابات شکل گرفت و آن ائتلاف عمیق قلبی و اعتقادی بین آقایان خاتمی، روحانی و هاشمی به وجود آمد. این ائتلاف ادامه‌دار است و تاکنون این جریان و ائتلاف مورد توجه مردم قرار گرفته است. بنابراین طبیعی است که آقای روحانی برای دولت ائتلاف (تدبیر و امید) با نگاه اعتدال از تمام طیف‌ها و جناح‌ها استفاده کنند. به عقیده من، این درست نیست که بگویم چه شخصی سهمیه کدام شخصیت و جریانی است بلکه همه ما سهمیه دولت اعتدال هستیم.

- میگویند موضع روحانی درباره اصلاحات و آقای خاتمی دچار اُفت و خیز است. برای مثال درباره ممنوع‌ التصویری خاتمی

ابتکار: فکر می‌کنم در این باره آقای روحانی در سفر یزد سنگ‌ تمام گذاشت. سخنان وی در استان یزد بسیار شفاف و روشن بود. ضمن اینکه رئیس‌جمهوری مواضع خودشان را نسبت به ممنوع‌ التصویری آقای خاتمی رسماً اعلام کرده‌اند. تاکنون آقای روحانی در حیطه وظایف و اختیارات قانونی خود درباره ممنوع ‌التصویری آقای خاتمی اقدام و عمل کرده‌ است.

- در بار ابطال آراء خانم مینو خالقی؟ و نظرات آقای مطهری و واکنش وزیر کشور که گفته است آن نظرات مهم نیست.

ابتکار: اصلا نمی‌توان درباره نظرات علی مطهری گفت که مهم نیست. علی مطهری نماینده تأثیرگذاری است. او سیاسی است و دیدگاه‌های خودش را دارد و همواره دیدگاه‌هایش مورد توجه جامعه بوده است. کم نیستند نمایندگانی که در مجلس درباره موضوعات اظهارنظر می‌کنند ولی نظرات علی مطهری همواره مورد توجه مردم و جامعه بوده است. رأی ایشان در تهران هم که رأی بسیار خوبی بود نشان داد که علی مطهری از چه جایگاهی برخوردار است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: