ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عراق بی دولت

مقتدا صدر را برگردانید به قم

تا عراق چند پارچه نشده است!

 
 
 
 
 

 

امنیت نه تنها در شهرهای اماکن امامان شیعه، بلکه در بغداد نیز در هفته های اخیر بشدت خراب تر از پیش شده است. انفجار پشت انفجار و تلفات پشت تلفات. قربانی هم مردم نگون بخت عراق. این وضع چنان است که حتی سفر ایرانی ها به شهرهای مذهبی عراق که معمولا در این ایام بیش از هر زمان دیگری باید باشد عملا متوقف شده است. نه عراق تامین امنیت می کند و نه مقامات جمهوری اسلامی توصیه به سفر. کربلا، کاظمین و....

این بلبشوی سیاسی را ماجراجوئی مقتدا صدر با حمله به پارلمان عراق و تصرف آن تشدید کرد. او به بهانه فاسد بودن دولت العبادی به پارلمان عراق حمله کرد اما در حقیقت هدفش تشکیل یک دولت شیعه مانند دوران "نورالمالکی" است که با فاجعه انفجار و ترور و کشتار همراه بود. تکرار آن دوران و تشکیل دولت شیعه حالا که داعش هم در بخشی از عراق مستقر است و کردهای عراق که مترصد اعلام جدائی از عراق هستند، اگر از سر کم عقلی و بی درایتی سیاسی نباشد، به یک ماموریت ویرانگر برای تجزیه کامل عراق شبیه است.

عراق اکنون عملا دولتی ندارد. کابینه ای تشکیل شده اما پارلمانی نیست که این کابینه را تائید کند. وضع چنان است که دولت خودگران کردستان عراق از نمایندگان پنج حزب کرد عراقی خواسته است به پارلمان باز گردند و این نهاد را راه اندازی کنند. احزاب پنجگانه کرد بدنبال یورش هواداران مقتدی صدر به پارلمان عراق و مجروح شدن برخی نمایندگان کرد، پارلمان عراق را ترک کرده و عمدتا راهی کردستان عراق شدند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: